hétfő, december 07, 2009

Örültünk

a mai napsütésnek, jó időnek, mert már egy hete nem voltunk kint.
Levert bennünket valami ... virus. Lehet épp a szezonális influenza vagy miért ne a háegyenegy vagy valami más. Ez senkit nem érdekel különösebben... amennyiben nem alakul ki semmi különös, kórházi kezelést igényelő szövődmény, lényegtelen esetek vagyunk, nem lehet velünk pánikot kelteni...

Azért megviselt bennünket. Józsival szinkronban kezdtük. Ilyen nem volt még. Ott fáztunk a takaró alatt. Egy éjjel nem aludtam, mert minden csontom, izmom fájt. Szeptember elején rosszul voltam, egy nap feküdnöm kellett. Most is szívesen feküdtem volna, de nem lehetett. Sorra betegedtek le a gyerekek, mindenkinek jutott láz, szédelgés, étvágytalanság, kedvtelenség, nyűgösség, köhögés, orrcsorgás. Még most is lábadozunk. Csenge nagyon sokat unatkozott az elmúlt napokban. Nem futotta részünkről, csak a létfentartásra. Balázs csak hordozóban akart lenni. Szívesen hordozom, de most úgy fájt a derekam. De nem volt más választásom. Éjszaka nem tudom hányszor felébredni, eselteg el sem aludni... Hát így telt a hetünk, a hétvégénk, összezárva, egymást boldogítva vagy sem. Én végre ma, öt nap után azt mondhatom, hogy jobban vagyok.
Kíváncsi lennék, mi is volt ez, a háegyenegy vagy más...

Hallottam a liciseket és egyetemistákat már oltják a H1N1 ellen.
S ha már oltásról van szó, a HPV oltási kampány nyomán a százezer kislányból 565 kapott szülői engedélyt, ennyit oltottak be. Állítólag májusban lejár az oltások szavatossági ideje. Tehát sok millió kidobott euró... Cikk a témában itt.

Próbálom összeszedni magam. Mindennel le vagyok maradva, hisz az elmúlt napokban alig volt erőm ételt adni kedveseimnek... Azért olvastam egy keveset és megnéztem egy rég látott filmet. Ez volt a betegszabadság.


12 megjegyzés:

  1. ma hallottam, hogy a gyüliből többen is betegek/betegek voltak a napokban!

    tovább gyógyulást nektek!

    szüleimnél hallottam "háegyenegy almát" - tetszik a kijelentés

    VálaszTörlés
  2. meg jo hogy van ket hordozokendo. Jobbulast nektek. :)

    VálaszTörlés
  3. Gyógyulást kivánok nektek! Éppen ma hallottam egyik orvosnőtől, hogy újból forgalmazzák a C vitamint fiolában. Ő vénásan adta az elmúlt napokban a gyerekeinek és elég hamar helyre jöttek. Én is számitom megvenni. Amikor a lányaink picik voltak C vitamint csepegtettem a teájukba és használt (nem savanyú és ezért jobb, mint a citrom).

    VálaszTörlés
  4. En is teljes gyogyulast kivanok.Nalam is labadozik a kisunoka,en meg mar tobb egy honapja harcolok a kohogessel.Ez a tel eleje sokak szamara volt nehez.

    VálaszTörlés
  5. Köszi.

    Maresz, köszi az ötletet, fogok én is venni C vitamint-fiolát.

    Iri, gyógyulást a köhögésből! A gyerekek is elég csúnyán köhögnek, iszünk mézes teát, köhögésre való gyógyfüvekből.

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy jobban vagytok, nálunk is végigsöpört valami influenzaszerű dolog, de hát ilyenkor már csak ez van! Sorban jöttek a fiúk, kettesével betegedtek le, a legkisebbnek volt a legrosszabb, aztán a végén én is megbetegedtem, de csak mikor már a többiek jól voltak, én jól időzítettem!

    VálaszTörlés
  7. :)
    Általában én is a végén szoktam megbetegedni, és az úgy jó, mert így nehéz volt.

    VálaszTörlés
  8. Remelem hogy jobban vagytok. Nem jo dolog ha egyszerre betegedtek le.

    H1N1 jarvanynak a jellegzetesege: hirtelen magas laz, fejfajas es izuleti fajas, olyan mint mikor ugy erzed hogy az uthenger atmegy rajtad. 5-7 napig tart. Nallunk szerintem a leirasok alapjan a fiuk mind elkaptak. Nem volt erdekes es nem volt konnyu.( Masabb volt mint az eddigi influenza jarvany)nem kohogtek a gyerekek es epp hogy csak folyt egy picit az orruk. a jellegzetes jarvany legtobszor alacsonyabb lazzal jar es tobb orcsorgas, kohoges, torok fajassal.

    Nem mentem el veluk az orvoshoz, mert a dokim pont el volt egy hetig utazva ha meg a surgosegire mesz 6-8 ora a varakozas. Ha addig nem kaptal el valalmit ott biztos el fogod, szoval nem mentunk sehova, kigyogyultak belole.

    Ra harom hetre sok dontetlen es "nem tudom mit csinaljunk" utan, bevettuk az oltast, mind az 5-en egyszerre.
    3 ora mulva Ricsike egy 39.6C lazzal reagalt ra, ami 5 napig tartott es neha szedult. Mindanyian eros kar fajassal kuzdottunk ket napig, de csak Ricsike jott le eros reakcioval.

    Velemenyem az oltasrol?? Nincs...eletem egyik nehezebb dontese volt.....ha nem veszed be es meghalsz vagy a gyereked meghal a H1N1 virus mellekhatasatol( mert magatol a virustol nem lehet meghalni csak a szovodmenyektol) akkor azert hibaztatod magad. Ha beveszed az oltast es reakciot valt ki es annak vannak (lehetnek) hossz utavi kovetkezmenyei akkor azert hibaztatod magad. Sajnos volt reszem latni mind a ket oldalt, a gyulibe szemelyesen eltemettunk egy azelott egeszseges fiatal apukat a H1N1 szovodmenyevel. Lattam Ricsin az oltas mellekhatasat.( es allitolagl ehet roszabb is)

    Mindezek utan azt tudom mondani hogy akar igy akar ugy eletunk Isten kezeben van..ha nem veszed be bizol es hiszel abban hogy Isten megov, ha beveszed akkor bizol es hiszel abban hogy Isten megov....akar igy akar ugy egy dolgot kell szem elott tartani hogy a jovonk Isten kezeben van es semmi se fog tortenni velunk amit Isten nem enged meg.

    Azert irtam bovebben mert hallom otthon ezt erdekesen kezelik, meg itt korabban elkezdodott az egesz propaganda. Nekunk a gyuliben van egy valaki aki a Torontoi Iskola egeszsegugyi reszleg vezetoje es o tartott egy teljes, realis(nem a TV-ben ismert panik kelto tajekoztatast)amibol sokat tanultam es orultem neki, mert tele voltam a ket oldalu panik kelto ismertetokkel. Az egyik oldal szerint ha nem veszed be az oltast akkor.....masik oldal szerint ha beveszed az oltast akkor....megkezdve a 666 es a Satanista mozgalomtol mindent hallottam, olvastam.

    Nem szabad egyik oldaltol sem felni.....Isten nem a felelem Istene. Szemelyesen azt ajanlom imadkozz vezetesert, az amit Isten a szivedre helyez es amiben bekeseget nyers azt kovesd.

    Bocsi ha hosszu voltam.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a komentedet.

    Igen, érdekes itt az oltáshoz való hozzáállás. Fél az is, aki oltat és az is aki nem, csak mindenki mástól.
    Nálunk a munkában a szezonális influenza elleni oltásért sem álltak sorban... Most nem tudom mi a helyzet, hátha eljutok hamarosan a munkába, akkor majd informálódom.

    Tudod mit nem értek? Ha a gyerekek átestek már rajta, akkor miért oltattad még be őket, hisz aki átment a betgeségen életreszóló védettséget szerez, míg az oltás csak pár évig ad védelmet?

    És egyetértek, ez egy nehéz döntés, senki nem válall felelőséget semmiért. Mindenki csak a saját döntéséért. Jó, hogy életünk Isten kezzében van.

    VálaszTörlés
  10. Miert oltattuk be magunkat? a gyerekeket ha mar elkaptak?? Mert en azt gondolom hogy azt kaptak el, de nem mentem el az orvoshoz hogy vegyenek leletett es orvosilag bizonyitott legyek hogy az volt. En csak a leirasok alapjan gondolom hogy az volt, de nem vagyok orvos.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?