csütörtök, július 16, 2009

A rajzolás és én

Emlékszem elsőben sokat kellett rajzolni románból, mível ábécét nem tanultunk, csak beszédfejlesztés volt. Szerettem rajzolni. Legtöbbször úgy rajzoltam, hogy a cerúzát a füzetlapra tettem, a szemem a könyben levő képen volt és rajzoltam. És érdekes módón, a rajzok jól sikerültek, akkor is ha alig néztem a fözetbe rajzolás közben. Aztán mésodikban természetismeretből egyszer volt egy nehezebb rajz. A nyúlat kellett lerajzolni. Azért volt nehéz, mert egy igazi nyúl képe volt a könyben. Úgy emlékszem, nagy munka volt, de végül a füzetemben a nyúl épp olyan lett, mint  a könyvben, nagyon tetszett nekem is. Másnap, amikor az osztályban meglátták a rajzom az osztálytárasaim, ahelyett, hogy azt mondták volna: jaj, de szép! azt mondták: másoltad!, kopíroztad! Nem, hát hogy is lehetne kopírozni, mikor a termeszetiismeret füzet lapja vastag rajzlap! Nem, mondtam, én rajzoltam. S a kisgyerekek néha könyörtelenek tudnak lenni. "Akkor rajzold le újra itt most!"-mondták. De nem tudtam. Nem volt idő és megfelelő környezet. S hogy ez milyen rosszul esett arról az tanuskodik, hogy ott akkor elhatároztam, hogy többet nem törődök a rajzolással. És valóban nem szerettem a rajzórákat, nem rajzoltam a suli ideje alatt soha szépen, egyszerűen nem szeretettem cerúzát, ecsetet venni a kezemben.

Aztán a gyerekeimnek kellett rajzolni. És elkezdtem rajzolni nekik. És újból úgy éreztem, szeretek rajzolni. De nem tudok. Ezért vettem pár könyvet, és próbáltam cicát, kutyát rajzolni. De tudtam, a rajzolás több. Forma, szín... És akkor rábukkantam erre a sorozatra. Most az "Első ceruzavonások"-at olvasom, és póbálkozom. Nagyon érdekes. Kinek, minek időt szánni erre? Csak úgy magamnak. Mert pihentető. És érdekes. 

3 megjegyzés:

  1. de jó, hogy írtad ezt. Anett pont így rajzol. tökéletesen le tud másolni valamit. csak mi rajtakaptuk ezért nem gyanusítgattuk:)milyen jó! mert lehet én is arra gondoltam volna hirtelen,hogy valamilyen trükkel csinálja, amilyen tökéletesen lemásol valamit, s mi többiek mennyire nem tudunk...

    VálaszTörlés
  2. Te aztán nem vesztegeted az időd!
    Nagy a repertoárod, annyi mindent csinálsz.
    Nekem is van egy jó rajzolós könyvem: Praktikus ábrázolás az óvodában című.Nem tudom, lehet-e még kapni, igen régi. Nagyon jó, mert még aki nem tud nagyon jól rajzolni, az is megtanulhatja.
    A gyereknevelésről szóló tanítások felkerültek a honlapunkra: baptista.hu/esztergom.
    a letöltéseknél találod, a juni 28., júli 5, l2 és most vasárnap lesz az utolsó l9-én.
    Belenéztem Józsi olvasott blogjaiban, és örömmel találkoztam a Mike családdal. Sámuelt ismerem, szokott néha hozzánk is jönni szolgálni. Nagyon szeretem.
    És Evóiáék is nagyon rokonszenvesek.
    Szia

    VálaszTörlés
  3. :)
    Köszönöm, hogy szóltál. Az első tanítást már meghallgattam, nagyon tetszik.

    A könyvet nem ismerem, majd ha megyek Magyarba és eljutok egy antikváriumba, megnézem, hátha megtalálom.

    Sámuelt néha én is hallgatom a neten.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?