péntek, július 17, 2009

Lángos

Szerintem a lángos nem a legegészségesebb étel, főleg kisgyerekeknek. De a hétvégén mamám mesélte, hogy amerre járt mit látott, evett. Lángost. Finomat. Egyszerűt. Ezért kipróbáltam.

1 kg liszthez hozzáadunk 25 g élesztőt kevés cukrozott tejben elkavarva, 3 egész tojást, 200 ml kefirt, 200 ml joghurtot és kevés tejet, sót. Fakanállal jól kikavarjuk, hogy olyan állagú tésztát kapjunk mint ami a nokedlihez kell. Hagyjuk kelni. Aztán vízes kézzel veszünk belőle egy maréknyi tésztát és olajos sütőben kézzel kinyújtjuk, húzzuk, mikor az egyik oldala megsül megfordítjuk és a tetejére sajtot reszelünk. A megmaradt tésztát hűtőben tartjuk, néhány napig eláll, amikor kell elővesszük , sütünk...

Ez finom. Tegnapelőtt este kavartam ki, még van a hűtőben vagy két lángosra való tészta. Jól jött tegnap, mikor a húgom meglátogatott, volt mivel megkínálni, friss lángossal :). Nem lesz minden héten lángos, de néha jó. Főleg télen, mikor nincs paradicsom, paprika. Nem tudom mi a jobb: lángos vagy mindenféle adalékanyaggal gazdagított felvágott? Persze van más alternatíva is. De néha a lángosra fogok szavazni. Hát legyen itt a recept.

4 megjegyzés:

  1. Biztos finom.Én is tudok egy hasonló receptet, de azért a tiedet is lemásoltam:)Hamarosan kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. A lángos nem egészségtelen étel, ha az összetételét tekintjük: kefír, tojás,liszt... A bő olajban sült cuccok valóban nem szívbarátok, de lángost lehet sütőben is sütni és akkor mindjárt nem olyan nehéz a gyomornak.

    VálaszTörlés
  3. Sütőben? milyen sütőben? Én most teflonsütőben sütöttem, kell egy kis olaj alá, több, mint csak megkenni a sütőt, mert máskülönben száraz. Na de tényleg nagyon finom, azt hiszem télen nagyon jól fog esni, bár én most is három nap azt reggeliztem :).

    VálaszTörlés
  4. Mi is szeretjuk a langost, sot az angol imiben a fiatalok oda vissza vannak tolle. Nem a legegeszsegesebb..de jobb mint sok kaja amiben ki tudja mi van.
    A mi kedvencunk a foghagymas, teljfolos , sajtos. De nagyon finom vanillias fagyival es gyumolcsel diszitve is.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?