hétfő, július 20, 2009

Azt hiszem

Nóéminél olvastam ma a Háló Gyula nevét. És rákerestem a névre a neten. 

Emlékszem, az "Életjel"-ből a nevére. Mindegyik számban ott volt. Azok a lapok! Olyan sokat jeletettek nekem (nekünk) akkor. Néhány szám (vagy talán mind,ami eljutott hozzánk) még mindig megvan szüleim lakásán, jól eltéve. 

Gondoltam, jó lenne olvasni valamit tőle. Hát ráakadtam néhány versre s egy youtubos  felvételre, amit meg is néztem, mert kíváncsivá tett a cím:  Mi bizonyítja, hogy szeretem Istent? (1, 2, 3).

Ez volt ami elgondolkoztatott s széppé tette ezt a napot. 

Ma: reggel voltam orvosnál a lázas Balázzsal, újra gyennyes a mandulája, antibiotikum, amit sikeresen kihányt kétszer is, ezért váltottunk, újra azt kapja, amit ezelőtt négy héttel. Életemben először főztem töltött paprikát, meglepett, hogy milyen egyszerű elkészíteni és az is, hogy kedveseim mind finomnak találták (pedig kis kapor helyett jól megmajorannáztam). Lekvárt (barack) is tettem az üvegekbe, már 8 decisekbe, mert a 4 decisek elfogytak, s előkészítettem holnapra az áfonyát, szintén lekvárnak - az csemege, 5 vagy 6 éve, hogy ilyen finomságot készítettem először. Idén pedig másodjára. Nincs időm és erőm más áfonyás finomságokra most, mert fáradt vagyok s itthon elkezdődött a fal leverés, csempe felragasztás "ideje".

8 megjegyzés:

  1. Betti, az antibiotikumot nagyon fontos lenne elkerülni, 4 hete ugyanezt kapta ezt írod, semmi értelme újra adni neki, teljesen ellenáll a törzs ennek a fajtának, ha újra ugyanaz a baj.
    Tenyésztetek ki baktériumot? Mert ha azt sem akkor nem is biztos, hogy bakteriális a fertőzés. Nem okoskodni akarok, de az antibiotikum csak rosszat tesz, és rövidtávon segít hosszútávon viszont rombol mégpedig az immunrendszert. Láz sem baj, nekem szombat óta lázas Mikán és Tardos meg vasárnap óta, mandulagyulladás, de én sem antibiotikumot sem lázcsillapítót nem adok, csak borogatás és szigorú ágynyugalom, meg egy kis homeopátia! Torokborogatás, öblögetés stb...!

    Ezeket csak azért írom le, hogy lásd másképpen is lehet!

    Befőzés: ebben jobb vagy mint én az tuti, nekem ha a nagymamák nem lennének bizony akkor nem lenen télen lekvárunk!

    Köszönöm, hogy beleolvasgatsz a naplómba!

    VálaszTörlés
  2. Gyógyulást Balázsnak! Én is azt mondom, hogy nem érdemes olyan hamar adni az antibiotikumot, nekem azt tanácsolták, hogy menjek orvoshoz, kérdjem meg mit ajál, de ha tul hamar irja fel az antibiotikumot, várjak egy kicsit vele, mert nem jó az, ha olyan hamar nyulunk hozzá,mert hozzászokik a szervezet, és sokszor ki kellene várni, hogy a szervezete győzze le a baktériumot.De ezeket biztos tudod te is. Peti is volt már sokszor beteg, de a mi doktor nénink, azt hiszem csak egyszer irt neki antibiotikumot, pedig volt már 40 fokos láza is! Persze nem volt könnyü de 3 nap alatt legyőzte!Sok erőt!

    VálaszTörlés
  3. ...én sem igazán értem, hogy van ezzel a torokgyulladással.
    Nekünk még azt tanították, hogy a gyennyes mandulagyulladás minidg bakteriális és legtöbbször a streptococus adja. Akik értenek hozzá, azok ha látják a mandulán a gyennyet, fel is ismerhtik, hogy azt a streptococus adja-e, olyan jellegzetes kinézete van.
    Amikor a múltkor Balázs beteg volt, valahol a neten olvastam, hogy vírusos mandulagyulladás is leht gennyes... de azt hiszem nem volt elég világos és érthető az infó, mert nem világos előttem hogyan...
    Miután Balázs meggyógyult, az egész család alávetettük magunkat egy torokváladék vizsgálatnak (hogy nincs-e köztünk egészséges hordozó). Mindenkinek negativ lett.
    Tehát ha bakteriális eredetű volt a fertőzés, akkor hatásos volt a kezelés.
    Tegnap mondtam, a dokinak, hogy tatrtom még a gyereket egy napot lázasan, és ma reggel elviszem egy laborba, de azt mondta, nem érdemes, nagyo egyértemű a hlyzet és kezelési lehetőség 4 van. Egyik esett, mert rossz ízű a gyógyszer, felírt egy másikat, aminek az ízét B. nem tudja elviselni.
    Kicsit kiakadtam, hogy eltanácsolt a baktérium kitanyésztésétől... most sajnálom, hogy nem erőltettem jobban... De ez van.

    Írj kérlek a borogatások és öblögetésekről.

    VálaszTörlés
  4. A lekváreltevésnél nekem is segítenek a maamák is, mert nálunk sok lekvár fogy. Egyedül nem győzném.

    VálaszTörlés
  5. Jeee, beleneztem a youtube-ba. Ez a konfi Pestimren van, itt volt a mennyegzonk!
    :)

    VálaszTörlés
  6. Öblögető a zsályatea (természetes fertőtélenítő), az se baj, ha lenyeli. Ami még beválik nálunk az a kakukkfű... és sok sok szeretgetés :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönom Gira. Örülök az infónak. Most itt godolkozom, hogy is mondják románul ezeknek a gyógyfüveknek. A zsálya "salvie", a kakukkfű "cimbrisor" -csak azért írtam le, hogy megjegyezzem. Zsálya nincs itthon, azt be kell szereznem.

    VálaszTörlés
  8. Judith: nahát! én is emlékszem a menyegzős képeitekre, nagyon szépek!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?