szerda, június 24, 2009

Balázs

Pénteken volt 9 hónapos, 71 cm, 9300 g. 

Egy bő hete mindenevő lett, ő aki eddig csak immel-ámmal evett. Bármit eszünk neki is kell, így legalább 3-szor eszik egy nap, persze legtöbbször azt amit mi, nincs kölün főzicskézés.

Feláll, de még nem lépeget. Az orvosnő szerint, ha két heten belül nem kezd el lépegetni, akkor el kell vigyük neurológiai vizsgálatra, mert már kellene lépegetnie. Nos nem lépeget és ráér egész életében gyalogoni amennyit akar. Szerintem egy nyugodt, kicsit lassubb fejlődésű gyerek, mint az átlag.

Nagyon aranyos, értelmes. Szereti a labdát, autókat, a mobilt (amit persze nem kaphat meg), a kulcsokat. Szépen lapozza a könyveket, a vékonylapúakat is, igaz néha meg akarja kóstolni. Mindent a szájába tesz. A múlt nap ragasztószallagot nyelt, de ki is hányta. Szóval nagyon kell rá vigyázni, főleg, hogy a lányoknak vannak apróbb játékai is. Más: naponta többször is eredményesen használjuk a bilit.

Nagyon szereti az apját. És a többi családtagot is. Kifejezi szeretetét, megölel, hozzánkbújik.

Ajándék ő nekünk. "Istennek egy csodálatos alkotása vagy! Egyetlen vagy, az aki vagy! Az Övé vagy!" És a miénk is egy kis időre, hogy szeressünk, neveljünk Neki. Nagyon örülünk neked!

Most épp lázas. Az este is lázas volt. Talán a fogáról, mondta a nővér, mert nem taknyos, nem köhög, nincs hasmenése. Anyukám azt mondja, én is lázas voltam, amikor bújt a fogam. A lányokkal nem volt ilyen gondom. Állítólag eltarthat pár napig. Tehát várunk. Jó beteg ez a kisfiú, csendes, csak anyásabb. Várjuk a derűsebb napokat. 

9 megjegyzés:

  1. Hát igen. A tegnap az a félóra kész ajádék volt nekem. Míg az ölemben volt csak mosolygott és huncutkodott, és persze végűl elkezdett magyarázni és be nem állt a szája, és no igen, jó erőssen állt a lábamon. Erős, izmos gyerek, szerintem nem lesz gond a járással. Csak mindenki a maga stílusában, tempójában fejlődik, tanul és nő. Adjuk meg Balázsnak is az időt mindehhez. Ez a bajom nekem a mai modern világgal, hogy mindent sűrgetnénk, nekünk semmi sem elég gyors, elég "azonnal". Az oviban is a mostani szülők a gyerekektől azonnali gyors csodákat várnak, és hasonlítgatják a gyerekeket.

    VálaszTörlés
  2. Amúgy valószínű, hogy nő a foga, mert a tegnap is állandóan rágott míg az ölemben volt, no és én több babát is ismerek, aki lázas volt miközben nőtt a foga.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszett nekem amit az Anita tanító nénije mondott most év végén, hogy soha ne a másik gyerekhez hasonlítsuk a gyerekünket, hanem saját magához, ahhoz, hogy milyen volt fél évvel ezelőtt, hogy lássuk meg, hogy fejlődik, ügyesedik.

    VálaszTörlés
  4. Gond az, hogy nem lépeget??? :O Bennem ez fel se merült volna egy 9 hónaposnál. Sztem Enéh se lépegetett... Réka se... Most tényleg meglepődtem, hogy milyen ügybuzgók felétek.

    VálaszTörlés
  5. Boldog hófordulót!! Igy telik az idő??Mintha tegnap született volna :))))

    VálaszTörlés
  6. Nahát, annyira...fiú. :) Nagyon édes.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon édes kis fiú! Nálunk Kristóf reszortja a fogzási láz.Mindegyik fogánál belázasodik kicsit vagy hőemelkedése van+ nagyoooon rosszul alszik éjszaka.
    Szerintem sincs el késve a lépegetéssel.Nálunk ez a kérdés 1 éves korára vetődik fel a védőnőben( igaz hogy már mindegyik mengy/ment 1 éves korára, de ez nem az átlag)Nincs elkésve semmifel sem, főleg ha már könyvet lapozgat:O nagyon ügyes!

    VálaszTörlés
  8. Köszi. Hát szerintem is nagyon siettetik itt a fejlődést, pedig ráér. Kivárjuk.

    VálaszTörlés
  9. Nos én is meglepődtem azon, amit a doktornőtök mondott, itt biztos nem mondanák ezt, sőt, szerintem minden gyereknek megvan a maga kis tempója, mit mikor kezd el csinállni, és ez igy van jól, mert Isten nem teremtett minket egyformáknak!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?