kedd, november 04, 2008

Elröppent a vakáció...

pedig nagyon jó volt. Jókat játszottak a lányok. És persze volt sok-sok olvasás, be is rekedtem. De én is élveztem az olvasást. Janikovszy Éva: Már iskolás vagyok c. könyvét Anita a szülinapjára kapta (már rég szerette volna ezt a könyvet, hisz Klári elolvasta neki a "Már ovodás vagyok"-ot), és két nap alatt kiolvastuk. Csipikét még nem sikerült kiolvasni, s most, hogy iskolába is kell menni, nem lehet olyan sokat olvasni, hisz van házi feladat is.
A vakációban többek között kimostuk az ellenőrzőt is.

Balázs jobban van. 5990g. Csak úgy feküdni és elaludni a kiságyban nem szeret. Ha Csenge alszik a billegetőbe szoktam tenni, ott alszik amíg mozog a billegető. Örülök, ha sikerül úgy betenni a kiságyba, hogy nem ébred meg. Szépen gőgicsél, mosolyog.
Csenge nagyon szereti Balázst. A játékait viszont nem adja, pedig van pár plüssállatkája, ami élénk színű és zörög is és hetek vagy hónapok óta nem játszott velük, de amint Balázs kiságyába kerültek, újra nagyon érdekesek lettek. Amúgy sokat babázik. Az este elvette Balázs popsikrémjét, hogy Mária babát megkenje, no nem csak a popsiját, de a lábát, kezét, hasát, fülét, arcát is.
Valami történt, mert úgy vasárnap óta gondolkozom azon, hogy jó lenne az adventet is ünneppé tenni a lányoknak. Szeretnék nekik adventi naptárt készíteni. Nézelődtem a neten, mit lehet a legegyszerűbben elkészíteni. Csengének azt hiszem zoknik lesznek, most nem egyforma piros zoknik, hanem ami nem jó Balázsnak meg neki, Anitának talán szalvétákból készítek kis zsákokat... még változhat. Gondolkozom, mit is adjak nekik, 24 nap... nem akarok sok édességet, pl. minden napra egy cukorka vagy karamella. Talán lesz olyasmi is ami nem fér bele a zokniba, de akkor lesz egy kis kártya amivel ki lehet majd váltani a meglepetést. Lesznek adventi-karácsonyi történetek is, ezeknek még utánna kell olvassak. De legalább Anitának (mert ő nagyobb) néhány bibliai történet: a karácsony előzményei, mint pl. a bűnbeeseés, mert akkor kapja az emberiség az első ígéretet, valami Ábrahámos is kellene, ígéret és szövetség, aztán talán Ruthról, példázandó, hogy pogányok is vannak Jézus ősei között, aztán Dávidról, aztán valami a mózesi szövetségről: engedelmesség-áldás, engedetlenség-átok és ennek megvalósulása a babiloni fogság, aztán Zakariás története, amit már ismernek és szeretnek, de más nézőpontból elmondva, majd Máriáról egész míg Betlehembe utaznak Józseffel és akkor jöhet az Ünnep és a Születés története. Ez már vagy 7 történet. Izgalmas lesz kidolgozni, emlékeztet arra az időre amikor ovodáskorúakat tanítottam. Aztán be kell szerezzek apró-cseprő dolgokat, amik beleférnek a zoknikba, zsákocskákba, mert hát nem tehetek minig édességet és kiváltó kártyákat, én pedig nem tudok járni a városban. Már gondoltam pár apróságra. Olyan izgalmas... Remélem örülni fognak és Csenge is megérti, hogy nem lehet első nap megnézni az összes zokni tartalmát. És egyéb meglepiken is gondolkodom. Meglátjuk mit tudok megvalósítani az éjszakák leple alatt... Ami elmarad, azt fel fogom jegyezni, jó lesz következő alkalommal.

5 megjegyzés:

  1. Az adventen én is gondolkozom már. Eddig minden évben más-más volt. Hol kis csomagokat készítettem nekik, hol egyszerűen vettem egy olyan kis 24 ablakos csokit, amit árulnak...Ez utóbbit most is kérik, úgyhogy fogok venni mindegyiknek egyet, illetve még arra gondoltam, hogy minden napra lenne egy kis cédula, amire közös tevékenysegeket írok, és ami sorra kerül, azt fogjuk együtt csinálni. Például felolvasás, éneklés, társasozás, valami kis dísz elkészítése, ilyesmi. Mondjuk ez tulajdonképpen egész évben megy valamilyen szinten, de az adventi hangulat meg az izgalom, hogy mi van az adott napi cetlin mégiscsak más.

    VálaszTörlés
  2. Ja, és jut eszembe, Enikő a múlt évben titokban már az elején egyszerre megette az egész havi édességet, illetve elosztogatta a testvéreinek - de hát ez ebben a korban normális. :) Te legyél jobban résen...

    VálaszTörlés
  3. :) nekem is kellenek gyerekek akikkel elkezdjem az adventi naptarozast. :)

    VálaszTörlés
  4. Szép kis ötleteitek vannak az adventi várakozásra :) gondolom örök emlék marad a gyerekek számára is! Majd én is alkalmazni fogom a mi időnkben :)

    Remélem Balázs egésszen jól van már! Köszönöm a könyvem, amit adtál, egésszen jó, utánna néztem és megvan magyarul is :) már megis rendeltem a Mária téren levő könyvesboltba.

    VálaszTörlés
  5. Jó ötleteitek vannak. Most már akoorák a lányaim, hogy élveznék a naptározást. Ki fogom próbálni én is.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?