szombat, szeptember 13, 2008

Ezt olvastam tegnap és ma:


Jean Liedloff: Az elveszett boldogság nyomában, A kontinuum-elv.
Kétezeregy Kiadó, 2008.
Ezt a könyvet is a héten kaptam. Nagyon kíváncsi voltam miről is szól, azt tudtam már, hogy a hordozás előnyeiről. De mit ír és hogyan? Meg hogy is van ezzel a kontinuum elvvel?
Amivel nem értek egyet: hogy a testkontaktus szükségessége a kisbabákban az evolúció következtében alakult ki az emberben, egyszerűen azért, mert én nem hiszek az évmilliós evolúcióban.
Ettől eltekintve tetszett a könyv. Érdekes amit a hordozott babák előnyeiről ír. Elfogadhatónak találom. És csak mosolygok magamban, hogy amennyit én hordoztam Csengét, az nagyon kevés, de mégis több a semminél, és nekem is nagyon jó volt. Érdekes volt bepillantani, hogyan élnek a jekána indiánok, hogyan viselkednek gyermekeikkel, s a szerző következtetései elgondolkodtatóak. Az első benyomások születés után, az első élmények, az első hónapokban megtapasztalt gondoskodás (nem a külön szoba és kiságy), mennyire meghatározóak lehetnek az érzelmi kiegyensúlyozottság szempontjából.
Van miről gondolkozzak...

4 megjegyzés:

  1. Majd en is el szeretnem olvasni. Add majd kerlek kolcson , ha mar attanulmanyoztad annyira, hogy nelkulozhesd egy kis ideig. :) Elore is koszonom.

    VálaszTörlés
  2. Akár holnap i sodaadhatom, mert nem tanulmányozom, csak magamban gondolkozok :)

    VálaszTörlés
  3. Hol is olcastam erről a dologról??Valakinek a blogjában.Ha eszembe jut,küldöm a linket,mert nagyon jó!!!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?