csütörtök, május 29, 2008

m sz

Susan Forward: Mérgező szülők, Háttér Kiadó Budapest

Már rég nekifogtam, csak lassan haladtam az olvasással a suli miatt és mert egyes dolgokat át kellett gondoljak.
Nem olyan rémes a könyv mint talán első látásra tűnik. Örülök, hogy elolvastam.
Hogyan ártanak a szülők a gyermekeiknek, hogyan lehet túllépni ezeken a gyerekkori sérüléseken. Betekintés, hogyan hat az alkoholizmus, az incesztus. De a verés vagy a szavakkal verés. A család mint rendszer.
A családokban működő szabályok lehetnek:
"csak kétféleképpen lehet a dolgokat csinálni: úgy, ahogy én gondolom, vagy rosszul" és ehhez hasonlók
vagy
"a gyereknek joga van nem egyetérteni"
"helytelen szándékosan fájdalmat okozni a gyermeknek"
"a gyerekek érezzék azt, hogy szabad hibát elkövetniük"

Nem értek mindennel teljesen egyet, de azért jó volt elolvasni. Azért mert hordozok sérüléseket, okoztam sérüléseket. Valamit tenni kell. Mást mint kétségbe vagy önsajnálatba esni, a berögzült sémákat tobábbadni. Kell legyen más lehetőség is. És nem csak elmélet.

3 megjegyzés:

  1. Engem is érdekelne, hogy mit csinálok rosszul, nem mintha sok esetben az ember nem tudná, hogy hibát követ el de hát megiscsak más amikor szakembereek erősítenek meg ebben :) De tényleg érdekelne, vajon itt nálunk meg lehet kapni a könyvet?

    VálaszTörlés
  2. Én is megvettem egy könyvet ettől az írótól, ami az anyák és lányok közötti kapcsolatról szól, de kissé felejthető, legalábbis nem emlékszem belőle semmire.

    VálaszTörlés
  3. a booklinetól vettem, neten rendeltem, házhoz hozták.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?