csütörtök, április 17, 2008

Tegnap

úgy este fele meg voltam győződve, hogy péntek van, úgyanis én úgy éreztem magam, mintha egy hét fáradságát cipelném. De az éjjel sokat és jól aludtam, most jól érzem magam. Csenge még alszik, mert az este későre aludt el, annyit forgolódott, mászkált az ágyban, hogy én közben elaludtam, s arra ébredtem, hogy még mindig nem alszik, s ha nem alszik, hát mászkál, forgolódik és beszél.
Hétfőre beszéltem meg a nőgyógyásszal egy újjabb kivizsgálást. Már alig várom, hogy újra lássam a babát, mert érezni érzem már vagy két hete hogy mozog és ez olyan jó.

Úgyancsak tegnap, pszihosexológiából rémes témánk volt, az abortusz, két kis filmecskével és sok kivetített fotóval "fűszerzve". Hát rémes!!! Mindnyájunkat sokkoltak a látottak, mondjuk képeket legtöbben láttunk már, s az egyik film is letölthető a netről, de a másik... mintha élőben láttunk volna egy terhességmegszakítást mint orvostanhallgatók. Legalább mindenkinek elment a kedve tőle.
S épp mondta az orvosnő, hogy a nőket egyáltalán nem világosítják fel arról, hogy mit jelent, mivel jár az abortusz, mik a kockázatok, következmények, mert ez senkinek nem érdeke. A pénz a lényeg. Elmondta, hogy egy ismerősének érdeklődött egy magánrendelőnél, s csupán két kérdést tettek fel neki: 1-megfelel-e a kedd délután vagy inkább a csütörtök, 2-teljes vagy helyi érzéstelenítést óhajt, úgyanis ezek árban külömböznek. És ezzel el is volt rendezve.
S hát az abortusz a baba számára nem valami kíméletes halálnak tűnt. Sőt!
Igen, vannak esetek, amikor a baba különböző okok miatt meghal a méhen belül és szükséges beavatkozássá válik az eltávolítása, de olyan sokan nem ezért fordulnak ehhez a módszerhez.
Befejezem, ez egy szomorú, szívszorító téma.

2 megjegyzés:

  1. Ezen én is gondolkoztam már, hogy az orvosok miért nem kísérelik meg lebeszélni a kismamát az abortuszról. Nem is annyira a pénzre gondolok, mint inkább érdektelenségre és elfásúltságra, vagy őket sem okították ki ilyen téren, hogy hogyan kell hozzáállni egy abortuszt kérő nőhöz. Ezért azt gondolom, hogy nem csak a szülők felelősek, hogy annyi az abortusz, hanem az orvosok is, mert pl. legalább azt megkérdezhetnék, hogy miért akarja elvetetni a babát? S ha lenne néhány olyan orvos aki komolyan veszi ezt a kérdést és megpróbál valamit tenni a baba érdekében, akkor lassan-lassan elveszítené a pácienseit, mert aki abortuszt akar úgyis megteszi és olyan orvost választ aki nem kekeckedik, hanem cselekszik. Sajnos ez van, szóval már nem is tudom, hogy ki a hibásabb.

    VálaszTörlés
  2. Itt van olyan orvos aki nem végez abortuszt. De nagyon kevés.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?