vasárnap, november 25, 2007

A délelőtti istentiszteleten

nagyon jó tanítás volt arról, mi a gyülekezet célja. Ilyenkor sajnálom, hogy Csengétől nem tudok jegyzetelni, de ennél sokkal jobban örülök annak, hogy Csengével együtt úgy ahogy, részt vehettünk az istentiszteleten.
Tehát a Gyülekezet célja:
1. Isten imádása
2. Evangélizáció
3. Közösség
4. Tanítványság
5. Szolgálat

Még jó lenne megfogalmazva látni, hallani és újra meg újra elolvasni és gyakorlatba ültetni a TMBGy (Temesvári Magyar Baptista Gyülekezet) célkitűzését, amit egy mondatba bele kellene foglalni. No, erre várok.
Mentalitás változás szükséges. Ehhez idő kell. De remélni kell, akkor is ha én inkább feladnám. Nem tudom, sikerül-e remélni, nem jobb-e odébállni. Ha nem magamért -mert ma már sok jó tanítást lehet a neten is találni, a gyermekeimért, hisz nekik baráti kör kell, kamaszként egy jó gyüli életbevágóan fontos. Van ismerősöm, aki gyerekei miatt gyülit váltott. Magyar gyüli itt viszont csak egy van... Ezek nem valami felemelő, szívmelengető gondolatok, de megfordulnak a fejemben... Hátha lesz változás... Úgy kellene nekem! Mert azért szerintem is kell ebben a városban egy jó magyar gyüli.
Még egy gondolat: egy családnak, házasságnak is kell legyen célja. tehát nem elég csak ógy beleélni a mába...

2 megjegyzés:

  1. Szerintem elobb mindenki egyenileg kell eleteben felallitsa a fontosagi sorendet, mert ha szemelyesen megvan akkor a gyulekezetben is konnyebb.

    Szemelyi eletunk elosdleges celja amiert a foldon vagyunk ISTEN DICSOITESE, csak ezt a mi kis EN kozpontu testunk, agyunk nehezen akarja elfogadni, valtoztatni.

    Eletem teljes donto valtozasa sok sok " hivo" ev utan amikor cserelni tudtam TELJESEN feladva az EN-t amikor megertettem hogy nem rollam van szo hanem ROLA, nem az en eltem tortenete hanem az O ( ISTEN) vilag megvalto tortenete amiben reszt akarok venni vagy ???

    Sokaig a hivoseg az volt nekem hogy megtertem, es ugy ereztem hogy Isten csatlakozott az eletemhez...Istenem: legy velem, vezesd eletem, elet kerdesekben kerem vezetesedet, szuksegem van RAD, vagyis egyszoban ugy gondoltam hogy ISten az en eletem jobba teleert felelos....... aztan jott a valtozas.......amikor megertettem nem az en storym, hanem az O storyja es reszes akarok lenni benne ??? vagy akarom a sajat eletemet elni ???? es ez nem konnyu mert teljesen RA hagyatkozni azt jeleni minden nap ugy kelek fell hogy tudatosan figyelek a vezetesere es ez neha teljesen mashova visz mint amit en betervezek.

    Ha megtanulom hogy az elso az O dicsoitese ( imadasa) teljes tolle valo fuggosegben, akkor termeszetes, a vele jaroja a szolgalalt, a tanitvanysag, masok megmentese, mert lekerul a kozpontrol az en, es a legfontosabb Uram ma ezen a foldon, itt en kicsi kis senki.....hogyan, ma hogyan tudlak TEGED bemutatni az embereknek ???......hogy emberek cselekedeteiteket latva dicsoitseg Mennyei Atyatokat.... es ez nem ment egyik naprol a masikra nekem....mert nagyon tudatos szemelyiseg vagyok aki szereti kontrol alatt tartani eletet.......feladni az en elet terveimet, vagyaimat es azt mondani ha Istenem Te teljesen mast akarsz.....kesz vagyok, itt vagyok (es ezt nagyon melyen komolyan gondoltam). Amikor Isten megkerdezte tollem : tenlyeg tudni akarod az EN ( ISTEN )tervemet az eltedre ??? oszinten ?? nem volt egy egyszeru dontes es konyen kimondott igen....miert ?? mert ez teljes fuggoseget jelent.....es igazabol kiszamitani IStent nem lehet.....teljesen IStenre hagyatkozni olyan mint a hullam vasut....soha nem tudom mit ker tollem, hova vezet....es emberileg a kontrolt teljesen feladni nehez.....de egyet tudok: egy nagyon rovid ideig Isten azt akarja hogy ezen a foldon legyen az O dicsosegere, es nem nem szeretnek egy nap majd idosen ugy vissza nezni az eletemre hogy kihagytam eletembol a legfontosabbat.....nem szeretnem ha a menyben majd egy nap Isten ezt mondana......ezert teremtettelek, erre akartalak hasznalni......de te nem adtad fell onmagad( mert ISten nem kenyszerit ) az udvosegem meg messze nem jelenti azt hogy eletemet teljeseggel elem le......meg vagyok gyozodve hogy sok sok millio ember a menybe lesz anelkul hogy itt a foldon akar egy picit is megelne abbol amit Isten neki eredetileg eltervezet.....epp ezert mert nem tudjuk feladni az EN-t.

    Miota valtozasok tortentek az en reszemrol, azota az egesz eletem megvaltozott.....naponta kesz lenni, sok olyat jelent amit azelott nem tapasztaltam: kedves lenni idegenekkel, tenni olyat amit magamtol( marmint en mint szemelyiseg sose tennek) beszelni emberekkel, es legtobszor nem predikalni kell nekik, hanem cselekedeteimmel predikalni.....amit meg kellett ertenem hogy Jezus sokkal tobbet tett mint beszelt.....es neha olyat ker Isten aminek nincs logikaja, es neha nem erted, neha teljesen kesobb sokkal kesobb rakod ossze a puzzle darabokat.......miert mert Isten tudja a teljes kepet mi csak a mait, a most latjuk.

    Oszinten szivbol kivanom hogy barcsak mindanyian eljutnanak oda amikor ezt megertik.....

    Sokat irtam.......de ugy ereztem ezt meg kellett osztanom.

    mpd5

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?