szerda, július 04, 2007

Bilizésről

A http://www.babakozelben.hu/ oldalon 3 érdekes cikkre akadtam: 1, 2, 3. Miről? Hát biliztetésről. Nem mintha szándékomban állt volna Csengét biliztetni, az gyerekkínzás. Hisz a pszihológusok szerint is kár a gyereket kínozni ezzel, mert csak 2 éves kor körül képes uralni záróizmai működését. De csak úgy belenéztem az oldalba és kíváncsi lettem, mit mondanak ebben a témában.

Eszembe jutott , hogy mikor Anita 2 éves lett és visszamentem dolgozni, volt egy kolleganőm, akit akkor vettek fel míg én itthon voltam és amikor meghallotta, hogy a lányom még nem szobatiszta jól 'elővett': miért nem tanítottam meg, miért ültem otthon, nekem kényelmesebb a pellenka, bezzeg az ő fiai 1 évesen szobatiszták voltak... Persze akkor textilpellenkát használtak. Nem volt hatástalan, hogy a fejemreszállt. Hamarosan Anita is szobatiszta lett először nappal, majd éjjel is.

Azóta is gondolkoztam már, illetve feltettem magamban a kérdést, hogy régen hogy volt, főleg az úgymond primitiv népeknél, ahol nem volt pellenka, mert a felnőttek se voltak valami nagyon felöltözve?...?...

Jól jöttek ezek a cikkek, bár kissé megkésve. Mert, mint megtudtam, az 5 hónapos kor az ideális... No de semmi sincs veszve, el lehet kezdeni később is, csak talán kicsit nehezebb lesz. Infó itt.
A lényeg: tudni, mikor kell a babának bilizni, figyelni a babát, észrevenni a jelzéseit. Általában kell a bili reggel ébredés után azonnal és az azt követő órában még vagy kétszer. Kell napközben alvások után. Kell kb. fél órával a szopizás után. Nem erőltetni, nem kétségbeesni. Textilpellenka előnyt jelent.

Vasárnap este olvastam, olvastunk erről. Elhatároztam, hogy teszek én is egy próbát. De mivel vasárnap későn feküdtem, hétfőn Csenge hamarabb ébredt mint én, és úgy éreztem, nincs erőm és főleg kedvem most elkezdeni. Kényelmes ez a pempersz az anyáknak, a babáknak nem tudom. No de délután kétszer jártam szerencsével :). A délutáni alvás után rögtön és úgy fél óra múlva még egyszer. Kedden a reggel már szépen kezdődött. Kinyílit a baba szeme, mosolygós jó reggelt, pellust le, bilire rá (És éreztem, a pellusba még nem ment bele a reggeli adag). Néhány másodperc és már csorgott is. Délután pedig -bár én nem erre gondoltam- kaki termett a biliben :D. Ma, szerdán, kifogtam a reggeli és azt követő kisdolgot, délután amikor a száraz pellussal nagyon fészkelődött, ahogy a bilire tettem mindjárt el is készült és fel akart állni, de én nem hittem hogy kész, így ült a bilin vagy 2 percet szegénykém, igyekszem jobban figyelni rá, bízni benne... No és az előbb megébredt, ölbekaptam, pellust le, bilire, csorrrr, pellust fel, lefekvés ( 30 másodperc se kellett tán), szopi, alvás. Mert ha hamar megébred megpróbálom visszaaltatni. Azért írtam le mindezt, mert nekem ez egy jó tapasztalat. Volt, hogy leültettem, és nem volt semmi. Általában 1-2 percet ül a bilin. Nincs szándékomban 5 percnél többet ültetni rajt, ha nem kell, hát nem kell. Olyan is volt, hogy ült a bilin 1 percet, pellust adtam rá és éreztem, szétfolyik benne a meleg.

Tehát félre a kényelemmel! S tán jó lenne itthon textilpellust használni. Már próbáltam, úgyanis régebb beszerztem 2 darab MoNaPel pellust. Jó lenne jövő ilyenkor nappal nem használni pellenkát. Talán nem is lehetetlen.

Türelem. Jókedv. Kitartás.

(azt hiszem még akartam írni valamit, de kiment a fejemből, majd még jelentkezem ebben a témában.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?