szombat, június 29, 2024

Olvasni jó!

Egy jó könyvnek legalább két története van. Egyik az, amit a borítók közé rejtett az író. A másik pedig az a történet, ami bennem íródik, ami velem történik addig, míg eljutok a borító mögé.

Emlékszem a könyvesboltra, ami egy magas mennyezetű régi épület földszintjén van. Bent zongora. A falakon körös körül könyvek. A körbefutó galériára keskeny csigalépcső vezetett fel.  Már kimenni készültünk, amikor szeme sarkából észrevett egy könyvet, megmutatta, mert olvasta angolul és nagyon érdekes volt. Ez itt a történet folytatása, mondta, de ez is nagyon jó. Megálltam, kerestem az történet elejét. Nem találtam. Megvettem a folytatást. Sokszor a történetek vége szebb, mint a kezdetük. S talán egyszer megtalálom az elejét vagy megtanulok angolul annyira, hogy örömmel, könnyedén elolvassam az elejét. Így is teljesült egy kívánságom: találtam egy jó román nyelvű olvasmányt, "Suferință și tărie", Szenvedés és erő. 

Így találkoztam Katherine és Jay Wolf történetével. 

Nem elégedtem meg a második kötettel, ami felkerült az újraolvasós listámra. Sikerült megtalálni a kiadónál az első kötetet is, amiben részletesen mesélnek arról, hogyan változott meg az életünk Katherine balesete által. A remény gyógyít - nagyon szép címet adtak a történetüknek, pedig igencsak reménytelen helyzetben voltak. Az Isten iránti bizalmuk nagy erőforrás volt számukra az erőt próbáló szenvedések, kezelésk között. Mégis a második kötet sokkal közelebb áll hozzám. Sok olyan problémát, megtapasztalást, gondot és gondolatot megosztanak, amivel bárki, aki szembesül a (hosszantattó) szenvedéssel, találkozik. Számomra kincs ez a második kötet.

A szerzőkről és történetükről egy rövid videó itt: Hope Heals: The Story of Katherine & Jay Wolf

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?