péntek, június 28, 2024

Olvasni jó!


BJ Fogg: Apró szokások
Nagyon tetszett ez a könyv. A kinézete és az átláthatósága egyből megkapott, amikor megláttam a könyvesboltban és belelapoztam. S bár általában előre kigondolom, hogy mely könyveket fogom megvenni, ha végre eljutok egy magyar könyvesboltba, amikor erre a könyvre ráakadtam, első látásra megvettem. Jól is tettem, mert néhány hét múlva, mikor újra arra jártam, már nem találtam.
Úgy gondolom, a szokásokról sokat írtak és beszéltek. Nagyon fontos alkotóelemei mindennapi életünknek. Az író, aki viselkedéskutató, több éves kutatásának eredményét ismerteti a könyvben. Módszerét már sokakkal megosztotta, kipróbálta. Gyakorlati segítséget kapunk új szokások kialakításához, régiek lecseréléséhez. Megérthetjük, mitől lehetünk hatékonyak új szokásaink kialakrtásában. És végül arról is olvashatunk, hogy  hogyan vehetünk rá másokat új szokások felvételére és a tanultakat hogyan alkalmazhatjuk csoportban is.  Új szokásokat úgy tudunk beépíteni mindennapjainkba, ha már stabil, meglévő szokásokhoz kapcsoljuk őket. Az apró, nem feltétlenül nehéz, erőt próbáló szokások idővel nagy hatású változást eredményeznek. Ha megértjük, hogyan működik a viselkedés (motiváció, képesség, tigger), hatékonyan befolyásolhatjuk szokásainkat. A könyv könnyen olvasható, megérthető. Ábrák, táblázatok segítenek megérteni, megjegyezni az olvasottakat. Minden fejezet végén végén van egy összegző. Nem marad más hátra, csak a tanultak örömet okozó gyakorlása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?