csütörtök, június 14, 2012

napok és napok

... már azt kérdeztem magamban, hol adják az olyan babákat, akik csak szopnak és alszanak? Nekem eddig még nem jutott ilyen.

Volt pár olyan nap, amikor egész nap nem tudott aludni rendesen a baba, a rendes alatt azt értem, hogy megébredés nélkül legalább egy-másfél órát. De az ilyen napokat jó elfelejteni hamar. Ma-holnap (ahogy ma mondtuk) a gyerek4 is a gyerek2 és gyerek3 mellett fog állni. :) És ez a látvány felvidított amikor este kimerülten villanyoltásra vártam.



Fiúnk azt szeretné, ha mindig ilyen kicsi bébi maradna a bébi, akkor is ha néha sokat sír és olyan sokat kell foglalkozzak vele. Igazából, eltekintve a már említett napoktól, nekem is nagyon tetszik ez az időszak. A férjemnek is. Lassan azt kell látnunk, hogy már nem is olyan bébi (mint volt), sokat változott, nőtt. Nagyon hamar elröppennek ezek a napok, hónapok. Egy sokgyerekes (jaj, ma engem is sokgyerekesnek mondott valaki, pedig csak négy gyerekünk van) anya mondta, hogy nem tervezték be előre a gyerekek számát, amikor úgy érezték, jó lenne még egy bébi, akkor válalltak még egy babát és babáztak. Ez egyeseknek megunhatatlan elfoglaltság, genetikailag kódolt.


4 megjegyzés:

  1. Kitartás :) Megértelek, nekünk sem jutott ilyen gyerkőc. Jázmin bár van, hogy alszik nagyobbat, de átlag, este 11 és éjfél körül alszik el, aztán 3 előtt már ébred enni , utána 6 előtt.Bár ő vissza alszik, de legkésőbb 7-kor fel kel valamelyik ,másik.Hihetetlenül gyorsan telik az idő.Az Úr adjon sok erőt neked :)

    VálaszTörlés
  2. Sokszor annyira kimerít és lefoglal a kettő , hogy nem is értem magamat amikor még egyről (legalább) álmodozok :)
    Minden kornak megvan a maga nehézsége, de milyen jó, hogy a szépsége is amire jobban fogunk emlékezni.

    VálaszTörlés
  3. Emese - Köszönöm. Neked is sok erőt.

    Rena - úgy tapasztaltam, hogy 3 gyerekkel nem nehezebb, mint kettővel (lehet eltekintve a kezdeti időszakot), sőt könnyebb, idő pedig ugyanannyi, 24 óra van, akár két gyerek, akár több van, és lekötik egymást. Nekem nagyon tetszett a három gyerekes lét, volt egy jó egyensúly, játszottak hárman is, de kettesben is sokat, hol A-Cs, A-B, Cs-B, jó volt. Gondolom ezután csak egyre jobb lesz :D

    VálaszTörlés
  4. Szerintem ez lehet a normális - már ha magunkat normálisnak definiálom. Nekem sem volt eszik-alszik egyik sem. De egyszer azt mondta a biológia tanárom - nyilván a természeti folyamatokat tekintve - hogy nem jó az eszik-alszik baba, (csak az anyának), mert kevésbé jelzi a diszkomfort érzését, így az anya sokáig észre se veszi, ha valami nem jó a gyereknek. Tehát megint meg tudom magyarázni, hogy miért jó minden úgy ahogy van :)

    Jaj, de csodás dolog babázni... de jó neked!!! :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?