csütörtök, június 18, 2009

Megfordult a fejemben...

Tegnap a rádióhírekben hallottam, hogy nyárra a meteósok kánikullát és száraságot jeleztek újra és hogy országunkban már észlelhető az elsivatagosodás. Nem sokat értek hozzá, de tudom, hogy délen a Baragán régebb is száraz szeles volt, s azt is, hogy gyerekkoromban láttam, öntözőberendézeseket a (közös) földeken. Eszembe sincs visszasírni a régi időket. Viszont a híreket hallgatva az jutott eszembe, hogy a zsidók a sivatagból oázist csináltak. Talán itt is lehetne tenni valamit. De ki legyen aki befektet...?

A múlt nap nagy gyönyörű nagyszemű, hús nélküli cseresznyét vettem a piacon. Valamivel drágább volt, mint az apróbb, húsos változat és nagyon finom is. Hasonlót gyerekkoromban ettem D.-n tatámék kertjében. Aztán megtudtam, hogy ezt a gyönyörű cseresznyét Spanyolországból hozzák. Hát... szó nélkül maradtam, mert azt hittem nálunk teremett. Mikor a cseresznyszezon kezdődött, akkor a szerb cseresznye volt a legszebb és persze drágább is. Hát nálunk még rendes csereszny sem terem? Ami a piaci zöldsség és gyümölcsöt illeti ha lehet lokálpatrióta vagyok, inkább várok, míg megjelenik a hazai termés, főleg mióta ezt láttam. De arra is gondolok, hogy a hazai termelőknél sem lehet tudni milyen és mennyi gyomírtószert és egyebeket használnak. Érdekes az ASAT program (erről még egy blogon itt és a városháza oldalán itt). Jó lenne beszállni.

6 megjegyzés:

  1. az ontozoberendezeseket meg hasznaljak a Baraganban.
    A haza termesekkel meg ugy vagyok, hogy ezek sem termeszetesebbek, mint a kintiek. A helyzet az, hogy aki eladasra termel, az hasznaln szereket. Mar ritkan latni itt errefele bio gazdasagot.
    A legpraktikusabb, ha van eleg idod, es van kerted, akkor megtermeled magadnak a megfelelo mennyisegu zoldseget, gyumolcsot.

    VálaszTörlés
  2. Sajnos valahogyugyvan ahogy Klari mondja,de sajnos mi is akik a sajatunkat(annyit amennyit)megtermeljuk ontozoszerek nelkul mar nem megy mert tonkremegy.De azert csak jobb az olteniai paradicsom mint az kintrol hozott belul teljesen zold es a :"sajnalom h vettem"erzes.Orvendek hogy feltetted ezt .Azert csak jobb a helyi.S meg vannak becsuletes emberek is.

    VálaszTörlés
  3. Mi is jobban szeretjuk a hazait. Többnyire a piacon vásárolunk. Hamarosan a mi kis kertünkben is terem a paradicsom, már alig várom. Egyébként mi is 2-3-szor permetezzük mig terem, mert másképpen teljesen tönkremegy. Mégis jobb az ize, mint az import termésnek.

    VálaszTörlés
  4. Most olvastam, hogy ez a terület is, ahol lakunk félsivatagossá lett nyilvánítva :S
    De azért termelnek, és a falusi boltban csak helyi terményeket lehet kapni. Nem így bent a városban... Pedig az import íze sokkal rosszabb, mert éretlenül kell leszedni ahhoz, hogy mire ideér még valahogy kinézzen.

    VálaszTörlés
  5. Nallunk itt vannak termelok akik a szed magad alapon mukodnek. En azokat szeretem, de nagyon.

    eper szezon van, rovidesen cseresznye...ok mi itt kesobb vagyunk tudom, en viszem a fiukat, nekem a cseresznye a farol a legjobb.....es hogy ontozve van-e? biztos, de azert csak egeszsegesebb mint ha hutobe szallitjak 3 napig. Ma mar olyan vilagba elunk amikor sajnos mindent permeteznek( es akkor csodalkozunk miert annyi a rak beteg???) de amenyire lehet szeretek helyit venni.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?