csütörtök, október 30, 2008

Már rég nem voltam

istentiszteleten. Október utolsó vasárnapján nálunk a reformációról emlékezünk meg. Most nem tudtam ott lenni, pedig szeretem ezeket az emlékezéseket. Örülök, hogy a Reformáció utáni korban élek. Emlékszem a BB líceum könyvtárából olvastam annak idején egy érdekes könyvet Luther életéről, nagyon tetszett.
Nekem személyesen is jól jönne egy reformáció, az életem átértékelése, változás.
Ez a régi vers is eszembe jutott a héten, hát bemásolom ide:

Jelige

Kinálhatták arannyal és ezüsttel,
bíbor palásttal, hiú tömjénfüsttel,
Barát volt, egyszerű, ígénytelen...
Megállt s keményen azt felelte: "Nem"
Mert nem tehetett másképp...

Ezért lett nagy, ezért lett Isten hőse,
diadalmas véres tusák erőse.
Emlékeihez, min nem győz a pokol
új nemzedék ezért zarándokol:
Mert nem tehetett másképp.

Bár így állhatnék kőszikla keményen,
gyönyör ne vonna, ne riasztana szégyen
és lenne úr az életem felett
egy akarat, egyetlen felelet:
Én nem tehetek másképp.

Akarja Isten? Így akarja? Akkor
nem tudok másról, vágyról, akaratról
vérezzen bár lázadó szívem
nekem mennem kell. Indulok. Igen.
Én nem tehetek másképp.

Gúny, megvetés, rágalom ha hull rám,
de akkor is ha szeretet borul rám,
lepegő könny ha áztatja lábnyomom
hadd égjen ott vonagló ajkamon:
Én nem tehetek másképp.

Lutheri lélek légy urrá felettem,
homályba födve bár és megvetetten,
de bélyege díszítse homlokom
s valljam áttörve minden poklon:
Én nem tehetek másképp.

2 megjegyzés:

  1. láttad a filmet Lutherről? nekem nagyon tetszett.

    VálaszTörlés
  2. Még nem, de megvan, megnézem majd, ha nem leszek ennyire fáradt mire eljön az este és elalszanak a gyerekek.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?