szerda, augusztus 27, 2008

Boldogító harmónia

Azt hiszem, egyszer már majdnem kiolvastam, még a suli idején. De most újra elolvastam, cseppet sem találtam unalmasnak. Sőt, nagyon tetszett, lehet azért is, mert ismerem Ágit, tényleg nem mindennapi nő. "Derék asszony", Salamon szavaival élve, nagyon szép családja van.
A könyv: Bayerné Papp Ágnes: Boldogító harmónia, BMA, 2007.
Rövid életrajz. Gyereknevelésről, családi életről, szolgálatról.

Íme egy idézet:
"Nem az számít, hogy mennyi idő alatt végeztük el a feladatunkat, még az sem fontos, hogy drága ruhákban jártunk-e, vagy szegényes körülmények között éltünk. Egy életen át fognak azonban a gyermekeink arra emlékezni, hogy higgadtak vagy hajszoltak voltunk; mosolyogtunk vagy keseregtünk; elégedettek vagy irigyek, szeretetteljesek vagy gyűlülködők, békességet sugárzók vagy haragosak voltunk."

Nagyon tetszett az is, amit arról ír, hogyan fejezi ki szeretetét férje iránt. Nem elég egy hosszú nap után azt mondani: szeretlek, nagyon hiányoztál, örülök, hogy végre van kinek elmondjam mi történt itthon ma, míg nem voltál itthon. A férjet szeretni: finom ennivalóval várni, meghallgatni, a lakást rendben tartani, engedelmeskedni, hűségenek lenni, bátorítani, elégedettnek, kedvesnek lenni... s még egyebek. Hát van mit tanuljak!
Örülök a könyvnek s még jobban, hogy van előttünk ilyen életpélda.

4 megjegyzés:

  1. Ne is mondd, ha neked van még mit tanulni, akkor mit mondjak én? Csak azért nem szeretem feltétlenül az ilyen jellegű könyveket, mert mindig elcsüggedek, hogy én milyen kevés vagyok ezekhez a derék asszonyokhoz képest...

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem, hogy soka jelent, hogy személyesen is ismerem őt.
    Én is nagyon kevés vagyok, de szerintem lehet változni, legalább a magam részéről reménykedek és törekszem.

    VálaszTörlés
  3. Teljesen egyet ertek azzal amit irtal. En kimondottan szeretem az olyan konyveket amelyekbol radobenek hogy meg nem allok ott, mert motival hogy igen is lehet oda jutni, senki se lesz magatol ugy szuletett tokeletes, de ha aakrunk valtozni akkor lehet.....ezt magamrol tudom, ma meg messze vagyok attol ahol szeretnek lenni, de teljesen mas vagyok sokkal tobb, jobb mint ezelott 5 evvel.....es ez a lenyeg...Isten amit elkezd bennunk ha engedjuk akkor sok eszkoz( konyvek nekem sokasaga) altal formal....de akarni kell a valtozast.

    VálaszTörlés
  4. egyetértek névtelennel:) én is így gondolom.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?