kedd, június 10, 2008

Gáz van az egyetemen

Már nem is tudom... az utóbbi időben többször hallottam, hogy nincs itt minden rendben.

A diákok fele nem licenszezhet, mert van legalább egy lemaradt vizsgája.

Van az egyetemnek egy szabálya, mely szerint nem lehet egyik évből átmenni a másikba, ha nincs meg a kredit pontok két harmada. Az egyetem rektora beleegyezett az elmúlt években, hogy ezt ne tartsák be, engedjék át a diákokat, nem betartva a szabályzatot. Ezért most volt akiknek 13 nap alatt 11-12 vizsgát kell leadnia, egy nap 2-3 vizsgán is megjelenni. Az eredmény káosz, felháborodás, vádaskodás. Most a diákok még egy fizetéses szessziót kérnek. Már a prodékán is reagált a fennálló helyzetre, vállalva a tanári kar felelősségét a fennálló helyzetért. Nincs kizárva, hogy kapunk még egy esélyt. Engem a mai vizsga aggaszt, nincs gond elmaradt kreditekkel, mert sikerült minden évben megszerezni a szükségeseket. Meg mostmár akárhogy fizetni kell. Meg nem csak lehetőség vizsgázni, hanem idő is kell a tanuláshoz. És egy kis pihenés.
Azért kiváncsi vagyok mi lesz. Most már más rektorunk van, a tanári kar is okult a mostani tapasztalatokból, azt hiszem máskor jobban betartják a belső szabályzatot. Az elmaradt vizsgákat le lehet adni ősszel, télen, jövő nyáron, persze fizetve értük, de most az a gond, hogy a fél évfolyam nem licenszezhet. Amúgy ez sok mindenről árulkodik, többek között arról, mennyit ér egy egyetemi diploma ma.

Na, hogy mik vannak! És én még azt hittem, hogy a Nyugati Egyetem egy komoly egyetem...

1 megjegyzés:

  1. én is azt hittem a bolyairól ... egészen addig, míg megkaptam az első olyan jegyzetet, ami tele volt fogalmazési és helyesírési hibákkal :(
    nagyobb baj az, hogy ez a tanárokat, dékánt, stb nem zavarja

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?