hétfő, június 25, 2007

Húsleves

Nem vagyok konyhatündér.
Soha nem éheztünk.
Miután férjhez mentem úgy gondoltam, a húsleves a legnehezebben elkészíthető leves. Jó darabig nem is főztem. S mikor neki mertem fogni, tényleg leterhelően nehezen ment, mert úgy fogtam hozzá. Aztán egyszer valaki (talán épp Márta), azt mondta, hogy ez a legegyszerűbben elkészíthető leves, mert... Kezdtem így hozzállni a dolgokhoz. S ma már nekem se nehéz húslevest főzni. Általában kuktában főzöm, így hamar megy, s ritkán egész csirkéből, így a csirke felvágásával se kell töltsem az időt (általában combot, csirkehátat főzök).
Most vasárnap is nem az első alkalom volt, hogy délben főtt az ebéd a déleőtti istentisztelet után. Ha 12-kor nekifogok, du. 2-kor már javában ebédelünk. Igy szombaton egész nap nyugodtan jöhetünk-mehetünk.

6 megjegyzés:

  1. A Márta az én vagyok? Hát be kell valljam, hogy nálunkfele is ritkán van olyan, mint Anyunál volt, hogy mindig előre megfőzte szombaton a vasárnapi ebédet. A levest még lehet, hogy megfőzöm mondjuk pénteken, de szombaton örülök, ha aznapra sikerül valamit összeütni. De legalább jó lazák és vidámak a szombatok. Gyerekkoromban nem vártam őket, mert mindig takarítani kellett.

    VálaszTörlés
  2. Én ált. vasárnap reggel teszem oda a húslevest, s mire hazaérünk kész van. Nem a legjobb megoldás, mert így zsúfolt a vasárnap reggel, de így szoktam meg, nehéz változtatni. Erre mondják: ahány ház, annyi szokás.
    Emi

    VálaszTörlés
  3. Méghogy nem vagy konyhatündér? Olyan finomat ettünk egyszer nálad, h. még mindig számban az íze!
    Emi

    VálaszTörlés
  4. Emi, nem félsz otthagyni a levest a tűzhelyen? Én annyira félek az ilyesmitől, mittudomén, nehogy meggyúljon valami. Betti pedig tündérnek tündér, és még konyha is. Mi azt jobban tudjuk.

    VálaszTörlés
  5. Valószínű azért merem otthagyni, mert a gyülinél lakunk, ugyanabban az épületben, ha messze kellene menni, biztos nem merném én se. Emi

    VálaszTörlés
  6. Mártának: a Márta az te vagy :). Otthon én se vártam a szombatot. Szombat az egyetlen nap amikor együtt vagyunk csak úgy, lazán.

    Emi, nem emlékszem, hogy nálunk ettél volna, szerintem meg kellene ismételni, mit szólsz?

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?