szerda, szeptember 30, 2009

Már tavasszal

elhatároztam, hogy minimálisra csökkentem az ételízesítő, vegeta használatát, esetleg teljesen kiiktatom a konyhámból. Eddig sem használtam csak ritkán, főként a rizshez, de mivel tele van mindenféle ízfokózóval s nem tudom mivel, elkezdtem keresni házi vegeta recepteket, találni bőven a neten, több is tetszett, de most szárítással nem volt kedvem bajlódni, talán majd jövőre. Most a Nelly házi vegetáját készítettem el. Azt hiszem következőleg ki fogom hagyni a paradicsomot. Amúgy nagyon tetszik, finom, jó sós és jó sok is lett belőle. A figyelmeztetés ellenére, mikor először használtam, bablevesbe, kissé sósra sikerült. De most a rizs és a máj nagyon finom lett. Úgy örülök Nelly, köszönöm szépen!

4 megjegyzés:

  1. En is csinaltam hazi vegetat: igaz nekem kicsit masabb az adag es nincs benne paradicsom. Nekem is nagyon tetszik az ize. En pl. hogy meg egeszsegesebb legyen sonak csak es kizarolag tengeri sot hasznalok ami nincs iodizalva, az nem rakodik le az ember szervezeteben.

    Az en adagom igy nez ki:
    3 kilo piros paprika
    2 kg repa
    2 kg petrezselyem
    2 kg hagyma
    1 nagy zeller gyoker ( a levelet es szarat aprora vagva bele tenni)
    1 nagy karalabe
    2kg so

    VálaszTörlés
  2. Egyetertek a vegeta mentes etrenddel, en azt hiszem mikor elkezdtem fozni egyetmista koromban, mar akkor eldontottem, h nekem nem kell, es azota sem hasznalom. Edesanyam minden evben csinal hazi vegetat, es en azt teszem rizsre, tarhonyara, levesekbe, mindenbe. Sokkal termeszetesebb iz. MI nem teszunk vele se paprikat, se paradicsomot, se hagymat, es mi is teszunk bele karalabet,es a zellernek, petrezseleymnek a zoldjet is beledaraljuk. En nagyon szeretek ezzel fozni! Zerge

    VálaszTörlés
  3. Köszi Piri. Azt hiszem jövőre kipróbálom a te receptedet.

    Zerge leírod kérlek a te recepted is?

    Azt hiszem pár év alatt meglesz a "saját receptem", mármint az, ami ízben nekünk a legjobban bejön.

    VálaszTörlés
  4. Megkerdezem Edesanyukamat a potntos aranyokrol, es akkor leirom neked. En is szeretnek a jovo heten csinalni vegetat meg soba daralt paprikat is. Kozeleg a tel :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?