kedd, február 03, 2009

Pogácsa


Kipróbáltam a receptet amit Evódia ajánlott és bevált!!!
Első alkalommal túl sós lett, másodjára most a hétvégén már másfél adagot készítettem és nagyon finom lett. Persze mível nekem mindig variálani kell, most teljes kiőrlésű lisztet is tettem bele.
Leírom ide is:
Hozzávalók:
400 g liszt
250 g margarin (vaj, zsír)
200 ml tejföl
3 dkg élesztő
150 g reszelt sajt
2-3 teáskanál só (ízlés szerint)
Tetejére tojássárga és reszelt sajt.
Összegyúrjuk, kiszaggatjuk, megsütjük.
Még sosem sütöttem pogácsát, nem tudtam, hogy esetleg kell keleszteni, dagasztani. Ezt nem kell a recept szerint, de azt észrevettem most, amikor másfél adagot sütöttem, hogy a harmadik tepsi pogácsa érezhetően jobb lett, mint az első, ezért azt hiszem hagyom majd állni egy kicsit.
Amúgy nagyon-nagyon finom lett. Egyszerű, hamar elkészíthető.

6 megjegyzés:

  1. Minden elesztos gyurt tesztat keleszteni kell!!! kb fel orat.

    VálaszTörlés
  2. és egy kis kelesztés után ajánlatos kinyújtani, összehajtogatni, mint a hájastésztát és így is hagyni egy keveset állni!aztán jöhet a pogácsa szaggatás - szép réteges pogácsákat kapunk :)

    VálaszTörlés
  3. A recept szerint nem kell hajtgatni, olvasd el, megadtam a linket. Hamar megy, úgy készítettem ahogy ott írja, azért kicsit hagynám pihenni máskor. Amúgy eddig sose sütöttem pogácsát és semmi hajtogatós tésztát. De lehet egyszer nekibátorodom.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon! Vendégeinknek is tetszett.

    VálaszTörlés
  5. Ezt én is kipróbálom,!Jól néz ki!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?