péntek, december 12, 2008

Tegnap délután

Klárival beszélgettünk. Szóba jött a kenyérsütő gép s valahogy eljutottunk az aranygaluskához. Még soha nem készítettem, csak a Nagy mamámnál ettem néha. Klári felhozta nekem a receptet, s kedvem támadt kipróbálni. Nagyon finom lett. Aranygaluska

Hozzávalók:
-a tésztába:
500 g liszt
20 g élesztő vagy 1 csomag szárított élesztő
2 tojás sárgája (de állítólag a fehérjét is bele lehet tenni)
300 ml tej
60 g zsír vagy 80 g margarin
50 g cukor
csipetnyi só
-a galuskára: kevés olaj (kb. 3-4 kanál), darált dió (kb. 8-9 kanál), cukor (kb. 2-3 kanál) ízlés szerint.

Elkészítés:
Kenyérsütő gépbe először a tejet, tojást, sót, cukrot, zsírt, majd a lisztet és élesztőt tettem be, és a kelesztő programmal elkészítettem.
Kiöntöttem egy tálba. Olajos kanállal kiszaggattam és megforgattam a galuskákat a cukros diós keverékbe. Szépen egymás mellé raktam a tepsibe, nekem két sor lett. Aztán még hagytam úgy egy negyed órát pihenni, kelni, majd forró lerben megsütöttem, közepes majd gyenge lángnál.

5 megjegyzés:

  1. MI is szoktuk csinalni, nekem a fiuk mind szeretik (az ikrek nagyon keves sutemenyt esznek, de ezt szeretik).

    VálaszTörlés
  2. Csinaltam a multkor a csajoknak az angol gyulibol(ok nem csinalnak es nem esznek ilyesmit), nagyon tetszett nekik. Kaveval nagyon finom. Van hozza egy vanillias ontett is amivel leontve puhabb lesz, azt a vegen csak ra kell onteni. De mi is csak igy eredetile esszuk.

    VálaszTörlés
  3. És hogy van az a vaniliás öntet?

    VálaszTörlés
  4. épp jó, holnap ez lesz ebédre. Nem tudtam mi legyen. De most már tudom. Még én sem csináltam ilyet.:) köszi

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?