hétfő, október 27, 2008

Ezt olvastam a hétvégén

Szabó Magda: Születésnap, Európa Könyvkiadó, 2008.
Ez az első Szabó Magda regény, amit elovastam. Az Abigél filmet úgy másfél évvel ezelőtt láttam, s bár megtaláltam a könyvet a neten, nem olvastam el. Ez a regény viszont nagyon tetszett és remélem a lányaim is elolvassák majd.
Érdekes ahogy a gyerekből felnőtt lesz. Gyerek: aki olyan akar lenni, mint akit barátnőjének hisz, aki udvarlót tart, mert hát illik, szép ruhán, tűsarkú cipőn jár az esze, aki szerint a szülei képtelenek őt megérteni, le vannak maradva, aki szerint a 14. életév betöltése a felnőtté válást jelenti. Mindez addig, míg a szükség meg nem láttatja vele mi a munka s értékesnek látja a munkát, elkezd másokkal is törődni, nem csak magával... Ez a második születés, a felnőtté válás.
Nagyon szép leírása a kamaszkori vívódásoknak, bepillantás nem csak a főszereplő életébe, családjába. Minden kamaszlánynak ajánlanám.
"Az ember megszüli a gyerekét, felneveli, mérhetetlen áldozattal, megtanítja arra, amit jónak képzel, szorgalmas derék fiút nevel belőle, aztán egyszer csak azt kell átélnie, hogy semmi ő annak a gyereknek, semmi, semmi. Egy lány mosolygása többet ér annak a gyereknek, mint az a sok könny, amelyet az anyja hullatott, míg felnevelte, több, mint az átvirrasztott éjszakák a betegágya mellett, több mindennél."

1 megjegyzés:

  1. felkeltetted az érdeklődésem. Neki kell fogjak én is Szabó Magdát olvasni megint.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?