péntek, augusztus 29, 2008

Kis szusszanás

Elállt az eső. Édesanyám kivitte a lányokat levegőzni. Ezen a héten háromszor jött el, hogy kimenjen a lányokkal, az elmúlt pár héten kétszer.
Úgyhogy ez az én kis időm: nyugodt zuhanyzásra, tenni-venni a házban, olvasni néhány oladalt esetleg vasalni.
Azt hiszem Balázsnak egyre szűkebb a kukckója. Nekem egyre nehezebben megy a mosogatás, a mozgás, de azért csinálom amit tudok, ahogy tudok.
Csengével ma már harmadik napja, hogy itthon fél napra pellus helyett bugyit kap. Ma már reggel kérte, hogy ne pellenkát, hanem bugyit adjak rá. Most már szól, amikor kell pisilni, de azért egy kicsi még belemegy a nadrágba. Lassan belejövünk. Sokat gondolkoztam, vajon nem kár a fáradságért, ha megjön a bébi, lehet újra pellenkát akar majd, meg nehéz lesz pl. szoptatás közben bilire ültetni... De már olyan sokat pisil egyszerre, hogy nehéz a pisis pellenkát cipelnie, s csúnyán látszik is, főleg, ha nadrág van rajta. Csak azt sajnálom, hogy nem hamarabb fogtam neki. De így is jó. Többet figyelek rá, és többször átöltöztetem. S látom egyik napról a másikra már van haladás. Az este lefekvés előtt már pellenka volt rajta, de szólt, hogy kell a bili, hát volt pisi a pellusban is, de a bilibe is ment. Jó reménységgel vagyok. Ha még egy hétig itthon lehetnék, nagyon jó lenne.

10 megjegyzés:

  1. Hát nagyon ügyesek vagytok, Csenge nagyon értelmesnek tünik, igy a blogon keresztül. Én mostanába nagyon elhanyagoltam a bilitréninget, pár hónapja hozzáfogtam, s az lett az eredménye, hogy három napig nem volt kaki, s utánna meg nehéz volt neki. Most meg már megvárom, hogy átköltözzünk. Csenge nem ellenkezett egyáltalán? Mert Peti inkább játszani szeret a bilivel, de ráülni semmiképp, pedig sokat mondom neki, hogy oda kell ráülni meg kakilni...
    Sok puszi nektek, neked könnyü szülést, egészséges nagy babát!

    VálaszTörlés
  2. Csengét már hat hónaposan bilire ültettem, azóta kakálni általában csak bilin szokott, kivéve ha hasmenése van, és csak akkortól kialakult egy reflex nála, hogy ahogy bilire ült, pisilt és állt is fel, nem időzött rajta sokat. Mostanában viszont szeret elüldögélni a bilin és közben "olvasni".

    http://www.babakozelben.hu/cikkek/babapelenkanelkul1.htm
    A fenti oldalon olvastam a biliztetésről épp mikor Csenge 6 hónapos volt, és mindjárt ki is próbáltam, jól működött nálunk.

    VálaszTörlés
  3. Amúgy minden gyerek és család más. Nem mondom, hogy ez a legjobb módszer.
    Sok türelem is kell, odafigyelés. Egyszer, előbb-utóbb szobatiszta lesz.
    Amúgy ezek a mai pellankák, amik szárazon tartják a bőrt, nem segítik elő a szobatisztaságot, szerintem jobbak a textilpellenkák, most kezd újra divatba jönni, még gondolkozom, hogy ne álljak-e én is át, ha nem is a kezdetektől, de kicsit később. Magyarban van többfajta, mikor Csenge kicsi volt, vettem is próbából neki.

    VálaszTörlés
  4. Hüha, akkor mi már erről a hat hónapos tréningről lemaradtunk, na de gondolom azért majdcsak Peti is szobatiszta lesz egyszer. Amugy meg emlékszem ahogy ülni tudott már probállkoztam én is vele, de mivel ő akkor sem ült meg egy percig egy helybe, nem eröltettem tovább, lehet akkor kellett volna én erélyesebb legyek, na de mostmár késő bénat!Szerintem neked annyival könnyebb volt Csengével,hogy őt le tudtad foglalni könyvvel, de nálunk az a helyzet, hogy még nem született meg az a tárgy amivel egy percnél tovább le lehetne foglalni, pedig volt hogy mindent bevetettem, énekeltem is, de ő csak orditott.
    Amúgy kösz a cimet beleolvasok máris!

    VálaszTörlés
  5. még nem volt alkalmam eldicsekedni, de Berti is szobatiszta lett végre!:)
    jól esik olvasni rólatok, és asszem még nem mondtam, de nagyon nagyon örülök, hogy Balázsnál maradtatok, nincs ennél szebb fiúnév! mostmár csak egy szép szülést kell kívánnom,. mert könnyű szülés nemigen van, de szép annál inkább! puszi mindenkinek!

    VálaszTörlés
  6. Köszi Emi!
    De jó, hogy újra netközelben vagy! Hiányoztál! Várom, hogy írj te is.

    VálaszTörlés
  7. A pellenka leszokas minden gyereknel mas es lanyoknal konyebb, vagyis hamarabb benonek. Nekem a fiukkal csak akkor ment amikor nekik kenyelmetlen lett. Patrikkal probalkzotam mar koran, de az se ult meg rajta, nem tudom nem ult, egy pillanatra rault es allt fell, aztan ujra meg ujra probalkoztunk, eroszakkal, igerettel....sehogy se mukodott, aztan amikor oda nott, egy het alatt teljesen szoba tiszta lett. Az ikrekkel mar nem eroltettem, probalkoztam ha nem ment feladtam. Az ikrekkel hamarabb ment mert ok is nagyok akartak lenni mint PAtrik. NEkem az a meglatasom hogy a kisebb gyerekek mindent hamrabb csinalnak szerintem csak mert ok is nagyok akarnak lenni es masoljak a nagy tesot.
    Elobb utobb minden gyerek leszokik a pellenkarol es ha nem ert oda agyilag eroltetessel nem sokat er el az ember( vagyis szerintem nem eri meg a gyereket fenyegetni, meg kikesziteni vele, ettol sokkal dragabbak nekunk ok hogy tiszta bili terorban tartsuk oket). Egyszer felno es utalni fogja meg zavarni fogja es akkor konnyen megy az egesz.

    Nallunk van egy fajta pellenka ami kimondottan atmeneti es segiti a kicsiket nem bele pisilni. Olyanok mint a bugyik szoval a gyerek le fell veheti maganak, vagyis az oldalan gumi van ami enged hogy konyen le fell vedd, es a fiuke kekes zoldes valtozatban jonnek a kislanyoke rozsasin pirso valtozat. Ami vagi benne hogy elol vannak rajta Walt disney figurak es ha bele pisil a kicswi a figura elmosodik, vagyis megveheted a gyerek kedvenc motivumjat es persze az a poen hogy este megnezzuk hogy rajta van-e meg vagy nem. Persze ez motivacio. Az ikrekkel hasznaltuk es abban nem marad szarazon annyira a boruk szoval zavarobb mint a hagyomanyos pellus.

    Na megint sokat irtam.

    Zsoka konnyu gyors szulest. Isten ovjon vedjen benneteket es jo lenne ha valahogy ertesitenel hogytudjak ertetek imadkozni.

    Mostmar tenyleg napok kerdese. Vajon kibirja 10-ig?? csak mert az az en napom is :)

    VálaszTörlés
  8. Az a javaslatom, hogy mielőtt indulsz szülni, hagyj itt egy kis üzenetet, ha tudsz, hogy imádkozhassunk értetek...

    VálaszTörlés
  9. Piri, Márta, megpróbálok hagyni itt üzenetet, ha nem én akkor Józsit kérem meg. Tényleg úgy érzem, nincs már sok, egyre szűkebb a pocak, egyre gyakrabban keményedik, fáj is. Remélem nem lessz hosszú a vajúdás. Köszönöm előre is, hogy imádkoztok majd éretm, szükségem van rá.

    VálaszTörlés
  10. Természetesen én is imádkozom érted és a babáért!!!

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?