kedd, július 17, 2007

Ez a gyereknevelés!

Micsoda kihívás! Egyik ezt ajálja, másik azt, de végül mi szülők élünk egy fedél alatt drága csemetéinkkel és neveljük őket és ők minket. De hogyan? Kinek van igaza? Melyik a jó módszer? Hallgass a szívedre, -így az egyik. A nevelést nem lehet túl korán elkezdeni, -így a másik. Erkölcsös nevelés. Humanista nevelés. Igazodjon el aki tud. Ezen felül minden gyerek egyedi alkotás...
Olvasok ezt is, azt is. Nem nyilatkozom. Csak megjegyzem, hogy nem tettem mindent jól eddig, s ezután is fogok hibázni. Ahogy valahol olvastam: “Nagyon könnyű meghatározni a tökéletes nevelést: Tévedés, és tévedés és újra tévedés, de mind kevesebb, és kevesebb, és kevesebb!“
Most a Pardi Félix weboldalán találtam egy könyvet, Michael & Debi Pearl: Gyermeket nevelni Isten félelmében, ebbe nézek bele.

4 megjegyzés:

  1. Én meg azt hiszem, hogy mind több, mind több, mind több tévedés, ahogy nőnek, de a kegyelem helyrehozza amit mi elrontunk. Csak imádkozzunk sokat értük, éljünk hiteles keresztyén életet és SZERESSÜK ŐKET.
    emi

    VálaszTörlés
  2. A tévedéssorozat rám vonatkozik, saját tapasztalatok alapján, úgy látszik messze vagyok a tökéletes neveléstől.
    emi

    VálaszTörlés
  3. azt a könyvet inkább tépd fecnikre és égesd el, légy szíves.

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?