kedd, február 05, 2008

A téli vakációban ezt olvastam:




George Kohlrieser: TÚSZOK A TÁRGYALÓASZTALNÁL Konfliktuskezelés mesterfokon, Háttér Kiadó, 2007


Egy tanárnőnk ajánlotta a könyvet. Örülök, hogy elolvastam. Nekem nagyon tetszett.
Annyi mindent szerettem volna írni, hogy mind halasztottam az írást, aztán most nehéz már sokat írni. Egyik rendhagyó könyv számomra, mert segített továbblépni egy olyan helyzetből, amiben régóta "túszként" éreztem magam. Itt találtam magyarul leírva a gyász folyamatát. Fő téma a konfliktuskezelés, de van benne szó az érzelmekről, dialógus, tárgyalás. Szeretnék ezt azt újra olvasni, átgondolni. Néha magamra ismertem. Pl. hogyan is működik az, hogy ha nem vagyok megelégedve valamivel, akkor legszívesebben "elköltöznék", mintha ez lenne a probléma megoldása. Akkor amikor a könyvet olvastam, többször gondoltam, hogy lehet ha egy gyülekezet nem úgy működik, ahogy szeretném, nem kapom meg azt amire nekem szükségem van, akkor a legjobb odébbállni. Most már másképp látom. Igaz az utóbbi időben, mióta B.Gy. látogat bennünket, úgy látom lassan, nagyon lassan változik valami, legalább bennem. Sokat számít nekem, hogy van jó tanítás, egy cél. Na, de írok egy idézetet a könyvből: " Legyen szó családról, klubról vagy vállalatról, ha a csoport tagjai kötődnek egymáshoz és a közös célokhoz, annak eredménye a jó közérzet, az energia magas szintje, és a közösen végzett tevékenység öröme." ... " Túsz állapotban az emberek úgy hiszik, nincs más választásuk, csak az, hogy a külső szituáción változtassanak. Ott kell hagyniuk állásukat, új helyre kell költözniük, vagy ki kell lépniük a kollektívából. ... A kötelékteremtés ennek ellentétét feltételezi, azt követeli meg, hogy döntően arra öszpontosítsunk amire a másik személynek szüksége van, amellett, hogy tudjuk, mi magunk mit akarunk - vagyis megengedi, hogy mások hassanak ránk és megfordítva: hogy belőlük reakciót váltsunk ki."
Ha nem tanultam volna a suliban az önbeteljesítő jóslatról, kicsit kikadtam volna, hogy az meg mi? Van olyan amivel nem értek egyet teljesen, de úgy összeségében, nekem jó volt ez a könyv, még bele fogok lapozni.

2 megjegyzés:

Mi a te véleményed?