szombat, augusztus 05, 2023

Hétvége nyáron

Milyen is egy nyári hétvége? Van, hogy utazás. Néha pihenés, lazítás. Most a nyár második felében, ha itthon vagyok, készülés a télre.  Hétvégén, pénteken és szombaton termelői piac van nálunk. Szeretek a piacon vásárolni az évek óta ismert termelőktől. Messze nem vagyok olyan ügyes, mint a régiek, hogy mindent eltegyek amit lehet. De egy kis ezt-azt igyekszem eltenni télre, figyelembe véve, mit szeretnek a kedveseim. Tegnap erdei áfonyából főztem lekvárt, mostanában ez a legkedveltebb lekvár nálunk. Paradicsomot is főztem télire. Már évek óta nem csak a levét főzöm meg. Az egész paradicsomot héjastól összeturmixolom, úgy teszem el. Nem szoktuk csak úgy magában inni a paradicsomlevet (mint gyerekkoromban), főzésre használom, levesbe, szószokba. Ezekhez ez a kicsit sűrűbb állagú paradicsom is kiválló és nekem egyszerűbb, mint a paradicsomdarálót használni. S amit én főzök és teszek el télire valahogy finomabbnak tűnik, mint a bolti. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?