péntek, június 22, 2018

A kert dícsérete

Napfényes ízek egy hűvös, esős nyári napon.


A bogyós gyümölcsök nagyon egészségesek. Azt mondják róluk, hogy védenek a rák ellen, jó hatással vannak a májra, erősítik az immunrendszert és a listát folyathatnám... Minél sötétebb a színük, annál több bennük az antioxidáns. Mégis a fehér málna és a fehér ribizli íze nekem jobban tetszik. A finom érett kerti áfonya viszont megunhatatlan. Örülök, hogy egyre gyakrabban lehet már kapni a boltban is, mert kis kertünk kis, fiatal bokrai nem tudják eltartani a hat éhes szájat. :) Szeretem az áfonyában, hogy nem egyszerre érnek a bogyók, így hetekig van néhány szem friss áfonya. Úgy érzem, minden nap tudnék enni egy kis adag bogyóst a kertből. Csodálatos, éltető színek, ízek, aromák.

Paprikák a kertből.


Talán ha várok még, akkor megpirosodnak? Nem tudom. Ki kell azt várni.

Az esők után újra gyomlálni kell. Ebbe én hamarabb belefáradok, megunom, mint a gyom.

A kert gondozása nem is olyan könnyű. A szépen indult uborkát nem locsoltam eléggé a nagy melegben, kicsit megszenvedte. Remélem a mostani esőtől és hűvöstől kicsit helyrejön. A menta meghódította az epres részt s a szőlők közét. Szóval, ha szép kertet látok, hát megcsodálom. S míg az enyém olyan lesz, mint szeretném, csodálom a növények élni akarását, s hogy a legjobban nyújtják a körülményekhez képest. Hálás vagyok minden terményért s hogy láthatom hogyan nőnek, érnek s néha gondozhatom.

Nem csak a hasznáért, a szépségért is öröm a kert. A nyáriorgona finom illata vonzza a lepkéket. Gyakran látunk itt szebbnél szebbet, kardfarú lepkét, nappali pávaszemet s egyebet.


S ha kiülhetek nagy melegben az árnyékra olvasni, az nekem pihenés a javából.

1 megjegyzés:

  1. A mi kertunkben is lattunk kardfarku lepket szombaton :)

    kisvirag

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?