szombat, május 28, 2016

újra itthon

Hazaértünk. Reggel még bőröndökkel, hátizsákokkal, hálózsákokal, szatyrokkal volt tele a ház. A hűtőben s az asztalon várt ránk az eper, amit édesanyám szedett le míg nem voltunk itthon.


Reggeli után pakolás, mosás, eperszedés és kerti munka. Leszedtem a borsót, ki is fejtettük a gyerekekkel. Nagyon finom volt, sokat ettem miközben fejtettem. Ami maradt a fagyasztóba tettem. Számomra olyan öröm, hogy egy kevés abból, amit megeszünk itt terem a kertben. Már azon agyalok, hogyan lehetne több borsót termelni jövőre ebben a kicsi kertben. Idén 7,7 m jutott a borsónak.


Aztán kitettem az uborkát az egyik borsó sor helyére, a másik borsósor helyére kitettem a padlizsán palántákat. Utóbbiak elég gyengék, remélem megmaradnak. A vásárolt uborka palánták csak a sor felét töltötték meg, a másik felébe jövő héten vetek még a tavaly vásárolt magból. Az uborkának és a futóbabnak kitettem a hálót. Gyomláltam, mulcsoztam. A vásárolt paprikán már van kicsi paprika. A paradicsom közül pár már virágzik. Olyan jó a kertben dolgozni, ha nekifogok nem tudnám abbahagyni. Azért most este már alig mozgok. De szép volt ez a nap, ahogy az egész elmúlt hét is.

3 megjegyzés:

  1. a mi eprunket lelegelte egy facan :(
    az egesz evben termot, toled, ugy letakaritotta, mintha soha nem lett volna rajta termes...
    a tobbit is megdezsmalta, ami csak egyszer terem...

    kisvirag

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ne mondd! Sajnálom. Olyan bátor a fácán, hogy berepül a kertbe?

      Törlés
  2. O, igen. En sem hittem, de elottem repult fel a kertbol, epp mellette voltam, jol megijjedtem.
    Aposom egy part talalt a kertben nalunk es lelegeltek a megmaradt epreket, na meg a piros ribizlit is levelestul. Nem az egeszet, de latvanyosan... :(

    kisvirag

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?