péntek, július 03, 2015

Július

Itt van újra a nagy meleg. De itt más, mint a városban. Este érezhetően hűvösebb van, nincs olyan sok épület ami meleget sugározzon. Éjjel nem szenvedünk a melegtől. Nappal meg keressük az árnyékot.

Múlt este olyan közel és olyan szép volt a hold!


Újra nyílik a rózsa, csodás az illata is.


Az egyik sor borsó helyére két sorban retket vetettem, egy sor pirosat és egy sor fehéret, közéjük pedig rukkola salátát, ami a sok eső hatására szépen ki is kelt.


Kedves rokonoktól kaptam friss disznózsírt. A kertben több körömvirág is virágzik. Így megpróbáltam Maria Treben receptje szerint házilag körömvirág krémet készíteni.




Sajnos nem vagyok felkészülve, épp csak két tégelyt tudtam szabaddá tenni.
Igazán jó érzés, itthoniból előállítani ezt-azt.
Bekerült a ruhák közé az első levendulás zsákocska is. Elég kicsik a levendulák, sajnálom megnyírbálni őket.
Több mint egy méteresre nőtt a citromfű. Múlt héten mindenfele citromfűvet szárítottam. Nagyon szeretjük teába. A menta is jól megindult, abból szárítottam egy jó tálcányit. A kakukkfűből is szárítottam.
Petrik Adrien egyik könyvében olvastam, hogy a bazsalikom szár (két-három pár levélkével) ha vízbe tesszük 10 nap alatt gyökeret ereszt. Kipróbáltam és működik!
Az eső után újra kivirultak a gyomok minden fele, kevésbé a paprika körül, ahová a múltkor fűnyesedéket terítettem.
Virágzik az uborka.
A futópaszuly fut, de nem virágzik.
A paradicsomok nőnek, de még nem pirosodnak.
Egyik sorba (Még tavasszal) karalábét és sok salátát vetettem. Sehol máshol nem kelt ki a saláta, de ott mintha mind kikelt volna. Ma épp rászántam magam a ritkitásra, saláta levesünk lesz. A káposzta sort is meg kell ritkítsam. Nehezen szánom rá magam.


Idén először láttam piaci termesztett áfonyát. Eddig mindig vadon termőt vásároltunk. Ez édesebb, finomabb. Eszünk belőle és szeretnék valamennyit lefagyasztani. Nincs szívem lekvárt főzni belőle. Amúgy nálunk a kertben is ilyen termett, mivel kicsi még a bokor, pár szem jutott mindenkinek.


Néha egy kis kompótot is próbálok eltenni. Most épp kedvencünket, lapos barackot.


S ha néha megállhatok kicsit olvasni, kikapcsolódni, vagy csak kiülhetek a lépcsőre a gondolataimmal... hát szép az élet, mert nagyon sok mindent kaptam.


1 megjegyzés:

  1. o, vagany a lepcson uldogelni :)
    en is alig varom, hogy tehessem, bar mar egyszer kiprobaltam az uj lepcsoket es megfeleloek erre a celra is :)
    es az orias-Holdat is lattam, ketszer is a napokban arrafele :)

    VálaszTörlés

Mi a te véleményed?