csütörtök, november 27, 2014

Ma reggelre

minden fűszál ezüstszínű ünneplőt öltött magára.



Ma már a második reggel volt, hogy befagyott a madaraknak kitett itató. Nem is tudtam, hogy a madaraknak szükségük van itatóra, arra meg főleg nem, hogy erre télen is szükségük van. (Olvashatsz erről: itt, itt.)


Vége lesz lassan az ősznek.

Örülök minden napsütéses órának. Ha csak tehetjük kimegyünk a gyerekekkel a kertbe, az utcára. Jót tesz a napsütés, erősíti az immunrendszert, a csontokat.

Nagy örömömre, találtam egy közönséges virágüzletben anyósnyelvet. Csak 9,5 ron volt, szemben a hornbach-i 43 ronnal, vagy a nagyobb növény ára 90 ron körül volt. Tarka levelű zöldikét is láttam potom árért, csak túl nagy volt, én egy kicsi növényt szeretnék.


Vettünk még a Lidlben egy hagymás jácintot, a gyerekek íróasztalán kapott helyet, karácsonyra gondolom ki fog nyílni. Öröm nézni naponként a növekedését.


Egyik reggel cinkéket láttam a kerítésen. Nagyon megörültem nekik, mert eddig inkább csak varjak, csókák, szarkák jártak erre és egy bagolyszemű kisebb ragadozó madarat is láttam párszor, s fácánt.

Legkisebbünk határozottan tiltakozik a "hugica" megszólítás ellen. Mikor kérdeztem, hogy kik a testvérei - egyik vacsoránál - elsorolta a testvéreit. Mire még megkérdeztem: "És Apa?". Határozottan válaszolt: "Ő Anya férfia."  Reggel hozzám bújt s azt mondta: "Nagyon szeretlek Téged és Apát." Hát szép az élet. Amikor nem rút- mondaná valaki. Mert néha a kétségbeesés szélére sodródom, főleg ha valamelyik gyerek beteg. De a felhőket elfújja a szél, s újból kiderül az ég. Kint és bent is.

Le kellett szerelni a kerti csapot. Eldugtam az utolsó fokhagymákat és dughagymákat. Az eper közé is - mert úgy olvastam, jót tesz az epernek, védi nem tudom mitől. Reméljük nem lesz hagyma ízű tavasszal az eper. :D

Mit tehet a kezdő kertész ha jön a tél? Bámul ki az ablakon, kimegy a kertbe, mér, számol, tervez, fejben és papíron. Utóbbin, hogy legyen mit elveszíteni s újra kezdeni. S olvas, olvas, álmodik és tervez, megnézi honnan rendelhet vagy vásárolhat magokat. Mindent, de legalább annyit, hogy kertje tízszeresét bevethesse. Még jó, hogy nincs hely palántázásra. De ha nincs, akkor is...



Egy érdekes olvasmány: Öngyógyító kiskert. Megvalósítható-e?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?