péntek, október 17, 2014

Esik az eső,

pedig nekem olyan kedvem volna ásni!

Házunk előtt nincs aszfalt. Esőzés után sár és tócsa van. A gyerekek örömére. Tegnap is jót játszottak. A legkisebb dudorászott, úgy mint még soha nem hallottam. Többek közt azt is: "legjobban a pocsolyát szeretem".


A mai eső után nagyobbak lettek a pocsolyák. Rövid időre - mert újra eleredt az eső - ki kellett próbálják. A kerítésen belülről felügyeltem őket. Igazán jót játszottak. Örülök, hogy kiköltöztünk ide. Persze nem tudom még, milyen lesz, egy nagy havazás után bejutni a városba, de ezen kár már most rágódni.

 Azért ma délelőtt amikor nem esett az eső, földbe tettem néhány beszerzett növényt:
-3 májusban érő 'Elsanta' epret
-3 egész évben (május-szeptember) termő 'Ostara' epret
Talán nevetséges a 3 tő, de kicsiből lesz a sok. Ezek oda kerültek a húgomtól kapott eprek ágyása mellé. Az egyik eper virágzik is, akár a szomszédban az egész évben termő eprek.
-3 tő kakukkfüvet (Thymus serphyllum). Kaptam két tövet, melyek közül a citromillatú elszáradt. Nem húztam ki a földből, hátha a tavasz csodát tesz. A másikat nem rég eléggé megnyirbáltam, kellett teának hisz mind sorra köhögtünk. Finom. Ezért vettem is. Gondolom lesz majd bőven.
-1 törzses fekeretibizlit (Ribes ´Silvergieters'), ami állítólag júniusban terem majd.
-3 'Willamette' málnát, amit kettőnek vásároltam, de a kezeim között három lett belőle. Remélem túlélik a telet. Júniusban és júliusban kell teremjenek
-2 'Himbo Top' málnát, ami augusztustól októberig kell teremjen. Ezek csak botok voltak egyik végükön valami gyökérfélével. Igazából nem is tudtam meddig kell földbe tenni. Azért remélem ők is túlélik, hogy nem szakképzett kertész vette kezelésbe őket.
Csak azért írtam le, mert a növényekhez mellékelt cédulákat biztos elveszítem. Majd itt visszanézem, ha lesz még mit.
Még kellett volna pár gödröt ásnom, de nagyon puha a föld és az eső is esett elég sokat, bőven. Így hát várom, hogy a szél elfújja felhőket s kisüssön a nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi a te véleményed?